"جنگ غلات" بین اوکراین و همسایگانش به چه منظور است؟

© Sputnik / Igor Zaremboروس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است
روس سلخوزنادزور: شرایطی برای صادرات غلات روسیه به ایران ایجاد شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2023
اشتراک
کارشناس اقتصادی: پیوستن به اتحادیه اروپا دیگر مانند یک رویای شیرین به نظر نمی رسد.
منزس گومز، کارشناس اقتصادی به اسپوتنیک گفت که اوکراین، لهستان، مجارستان و اسلواکی در سیستم بین المللی تقسیم کار در اروپا به طور مساوی تابع یکدیگر هستند و بنابراین با یکدیگر رقابت می کنند. اما اوکراین یک مزیت دارد زیرا کشوری با قلمرو وسیع و دارای زمین های بسیار حاصلخیز است که هنوز به طور کامل توسط سرمایه های غربی اشغال نشده است.
این کارشناس توضیح داد که چرا راه اوکراین به اتحادیه اروپا به طور کلی بسته است.
منزس گومز گفت: پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا که پیش از آغاز درگیری دشوار بود، اکنون در معرض تهدید جدی قرار دارد. نسبت بدهی عمومی اوکراین به تولید ناخالص داخلی بسیار بالا بوده است و الزامات پیوستن به اتحادیه اروپا، از جمله رعایت کامل اقدامات ریاضتی، اکنون بسیار سختگیرانه است.
وی افزود: با این حال، پیوستن به اتحادیه اروپا دیگر شبیه "رویای شیرین" سابق نیست.
این کارشناس معتقد است: اتحادیه اروپا وعده ثبات ارز، سیاست اجتماعی و رشد اقتصادی را داده بود، اما به هیچ یک از اینها عمل نکرد. اتحادیه اروپا در کشورهای شرقی این بلوک به سادگی تمام صنایع محلی را حذف کرد، دولت‌های ملی و توانایی آن‌ها برای اجرای سیاست‌های اقتصادی را نابود کرد و تنها توسعه اقتصادی آلمان را تضمین کرد.
پیتر سیارتو وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.07.2023
مجارستان در صورت عدم رفع تحریم بانک مجارستانی توسط کی یف، کمک های آتی به اوکراین را مسدود خواهد کرد
کشورهایی که می خواهند به اتحادیه اروپا بپیوندند ممکن است فکر کنند در حال تحقق یک رویا هستند، اما آنچه از پروژه اروپایی باقی مانده یک کابوس است: در دولت دیگر رفاه وجود ندارد، نئولیبرالیسم حاکم است. هدف از وجود این بلوک به داشتن یک جایزه تسلی بخش برای آلمان است که باید از امپریالیسم آمریکا پیروی کند.
تحلیلگر ماریانا اسلیکمن به نوبه خود معتقد است: در نظم جدید جهانی، با ظهور بازیگران جدید و از دست دادن اهمیت دلار، گروه‌های دیگر از دولت‌ها مانند بریکس، آسه‌آن (انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا). SCO سازمان همکاری شانگهای) در حال افزایش وزن و برقراری روابط بر مبنای جدیدی هستند.
در 15 سپتامبر، کمیسیون اروپا تصمیم گرفت محدودیت‌های واردات چهار نوع محصولات کشاورزی اوکراین را به چندین کشور مرزی اتحادیه اروپا تمدید نکند، اما کی یف را مؤظف کرد اقدامات کنترل صادرات را اعمال کند.
دیرتر، مقامات لهستان، مجارستان و اسلواکی اعلام کردند که این ممنوعیت را به صورت یکجانبه تمدید می کنند. به ویژه، مجارستان این ممنوعیت را به صورت ملی تمدید کرد؛ 24 محصول در فهرست واردات ممنوع قرار گرفتند. علاوه بر غلات، این لیست شامل انواع مختلف گوشت، مرغ، تخم مرغ، عسل، سبزیجات و شراب بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала