Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک ایران  , 1920
چندرسانه ای
چند رسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چند رسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک ایران ببینید

استالتنبرگ: این ناتو نیست که به سمت شرق گسترش می یابد، بلکه شرق است که به سمت ناتو می رود

© Sputnikاستالتنبرگ: این ناتو نیست که به سمت شرق گسترش می یابد، بلکه شرق است که به سمت ناتو می رود
استالتنبرگ: این ناتو نیست که به سمت شرق گسترش می یابد، بلکه شرق است که به سمت ناتو می رود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.09.2023
اشتراک
ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به موضوع گسترش ائتلاف به شرق اشاره کرد و اظهار داشت که کشورهای اروپای شرقی خود خواهان پیوستن به اتحادیه هستند.
به گزار اسپوتنیک، دبیر کل ناتو گفت: این ناتو نیست که به شدت در حال گسترش به سمت شرق است. خیر این کشورهای اروپای شرقی هستند که به ناتو می پیوندند. این تصمیم آزاد دموکراتیک آنهاست.
ینس استالتنبرگ گفت: اینها ایده های اساسی هستند و ما باید به آنها احترام بگذاریم.
با این حال، وی خاطرنشان کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی یک بلوک منطقه ای باقی خواهد ماند و فراتر از قاره اروپا گسترش نخواهد یافت. استالتنبرگ در عین حال تاکید کرد که این ائتلاف با بسیاری از کشورهای غیرعضو ناتو از جمله استرالیا و ژاپن همکاری می کند.
پیش از این مشخص شد که ناتو در سال 2024 بزرگترین رزمایش نظامی تاریخ را برگزار خواهد کرد. 40 هزار پرسنل نظامی از 32 کشور در آن شرکت خواهند کرد.
مسکو بارها گفته است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد.
وزارت امور خارجه روسیه بارها آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ائتلاف آتلانتیک شمالی در شرایط برابر و یکسان با رد سیاست نظامی‌سازی قاره توسط غرب اعلام کرده است. روسیه در سال های اخیر به فعالیت بی سابقه ناتو در نزدیکی مرزهای غربی خود اشاره کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала