وزارت خارجه روسیه از ماهیت تحریک آمیز رزمایش ناتو خبر داد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.09.2023
اشتراک
به عقیده وزارت خارجه روسیه ناتو این واقعیت را پنهان نمی کند که در چارچوب رزمایش خود، عملیات دفع حمله روسیه را تمرین خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "مانور ناتو تحت عنوان Steadfast Defender که بر اساس اطلاعات موجود برای بهار 2024 برنامه ریزی شده ا، خاک چندین کشور اروپایی را در بر می گیرد و قرار است بیش از 40 هزار پرسنل نظامی در آن شرکت کنند."
علاوه بر این، مانند سایر مانورهای سری Defender، آنها شامل انتقال تشکیلات و تجهیزات آمریکایی به اروپا و تمرین لجستیک مربوطه است.
این وزارتخانه روسیه خاطرنشان کرد: "ناتو به طور مداوم ابعاد رزمایش های خود را در دهه های گذشته افزایش داده است. آنها به طور فزاینده ای ماهیت تحریک آمیز و تهاجمی دارند. آنها عمداً عمدتاً در نزدیکی مرزهای روسیه انجام می شوند."
به گفته وزارت امور خارجه روسیه ، تعداد پرسنل درگیر و میزان تجهیزات نظامی هر سال در حال افزایش است، "اقدامات در چارچوب ماده 5 پیمان واشنگتن در مورد دفاع جمعی به طور سیستماتیک توسعه می یابد."
تعلیق ماموریت ناتو در روسیه و ترس آمریکایی ها از جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2023
برگزاری بزرگترین رزمایش ناتو پس از جنگ سرد
وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد در عین حال، اگر قبلاً در سناریوهای چنین مانورهای ناتو از نوعی دشمن "خیالی" در شرق صحبت می شد ، اکنون اعضای ناتو این واقعیت را پنهان نمی کنند که آنها اقداماتی را برای دفع حمله دقیقاً از روسیه انجام می دهند.
این وزارتخانه افزود: "در عین حال، صحبت در مورد "سناریوهای واقع بینانه" استفاده از نیروهای ناتو است.
این وزارتخانه یادآوری کرد که روسیه به طور مرتب طرح‌های مختلف کاهش تنش را به بلوک آتلانتیک شمالی پیشنهاد می‌کرد، خواستار کنار گذاشتن اقدامات تحریک‌آمیز شد و داوطلبانه مانور‌های خود را به عمق کشور منتقل کرد.
وزارت امور خارجه روسیه در پایان گفت: در پاسخ، ناتو در حالی که شفاهی اعلام کرد که به دنبال رویارویی با کشور ما نیست، در واقع به "نمایش قدرت" به معنای واقعی کلمه در نزدیکی مرزهای ما ادامه داد.
مسکو بارها اشاره کرده است که هدف ناتو رویارویی است. همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد، گسترش بیشتر این بلوک امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد. وزارت امور خارجه روسیه آمادگی خود را برای گفت‌وگو با ائتلاف آتلانتیک شمالی اعلام کرد، اما بر مبنای برابرحقوقی و امتناع غرب از خط مشی میلیتاریزه کردنم اروپا. در سال های اخیر، روسیه از فعالیت بی سابقه ناتو در مرزهای غربی خود خبر داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала