نکات کلیدی سخنرانی لاوروف در نشست شورای امنیت سازمان ملل

© Sputnik / Ministry of Foreign Affairs of Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на саммите БРИКС в ЮАР
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на саммите БРИКС в ЮАР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.09.2023
اشتراک
وزیر امورخارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل به خطرات فزاینده درگیری جهانی اشاره کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین گفت که خطرات درگیری جهانی در حال افزایش است.
وی گفت: خطرات یک درگیری جهانی نیز در حال افزایش است... روسیه دقیقاً برای متوقف کردن آنها، هدایت رویدادها در جهت صلح آمیز پافشاری می کند و اصرار دارد تا تمام مفاد منشور سازمان ملل رعایت شده و نه به صورت انتخابی، بلکه در کل و به طور کامل از جمله اصول برابری حاکمیتی کشورها، عدم مداخله در امور داخلی آنها، احترام به تمامیت ارضی و حق مردم برای تعیین سرنوشت اجرا شوند.
وزیر امورخارجه روسیه تصریح کرد: غرب امروز تنها بر اساس نیازهای ژئوپلیتیکی خودخواهانه خود به اصول منشور ملل متحد روی می آورد.
لاوروف خاطرنشان کرد: حمایت غرب از رژیم کی یف پس از همه پرسی در کریمه و دونباس نقض اصل تعیین سرنوشت است.
سرگی لاوروف در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اوکراین، تهدیدهای کی یف را برای نابودی فیزیکی ساکنان دونباس در پاسخ به درخواست‌ها برای اجرای "فرمول صلح" ولادیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین یادآور شد.
وزیر امورخارجه روسیه افزود: وقتی فراخوانی برای اجرای "فرمول صلح" و بازگرداندن اوکراین به مرزهای 1991 می شنویم، این سوال مطرح می شود: آیا کسانی که خواستار این کار هستند، با اظهارات رهبری اوکراین در مورد آنچه که قرار است با ساکنان این مناطق انجام دهند آشنا هستند ؟ بنابراین، تهدید به قتل عام قانونی یا فیزیکی به طور مکرر به صورت علنی در سطح رسمی علیه آنها انجام می شود.
پرچم ترکیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.07.2023
در چه زمانی ترکیه به عضویت اتحادیه اروپا درخواهد آمد؟
لاوروف به پیوستن کشورهایی مانند صربستان، ترکیه در اتحادیه اروپا اشاره کرد: صربستان، ترکیه و دیگران منتظر خواهند بود. اما ما نازی ها را خارج از نوبت وارد صفوف اتحادیه اروپا می کنیم.
وزیر امورخارجه روسیه در شورای امنیت سازمان ملل موضع اتحادیه اروپا در قبال پیوستن اوکراین به اتحادیه را مضحک خواند. وی با یادآوری سخنان جوزپ بورل مبنی بر اینکه رژیم کی یف باید هر چه زودتر در اتحادیه اروپا پذیرفته شود، گفت: آنها می گویند اگر جنگ نبود، سال ها طول می کشید، اما این امر بدون هیچ معیاری ممکن و ضروری است.
وی تصریح کرد: غرب از گفت‌وگوی اساسی درباره علل درگیری در اوکراین اجتناب می‌کند، زیرا هیچ استدلال صادقانه‌ای ندارد.
لاوروف در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد که روسیه مذاکره درباره اوکراین را رد نمی کند و اگر آمریکا بخواهد، می تواند به زلنسکی دستور دهد تا فرمان منع گفتگو با مسکو را لغو کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала