شایگو: روابط روسیه و ایران در بخش دفاعی در حال "توسعه پویا" هستند + تصاویر

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر شویگو حفظ صلح در قره باغ را از جمله اولویت ها برای مسکو اعلام کرد
شویگو حفظ صلح در قره باغ را از جمله  اولویت ها برای مسکو اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
اشتراک
وزیر دفاع روسیه در جریان مذاکرات با محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، مسائل جاری همکاری های نظامی روسیه و ایران را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت که روابط در این زمینه به صورت پویا در حال توسعه هستند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو که در راس هیئت بلند پایه نظامی در ایران حضور دارد، در دیدار با سرلشکر باقری گفت: "من دیدارمان را گام دیگری در جهت تقویت شراکت راهبردی بین روسیه و ایران می دانم. امروز ما این فرصت را داریم که به تفصیل در مورد مسائل جاری همکاری نظامی دوجانبه گفتگو کنیم."
وی تاکید کرد: "ایران شریک استراتژیک روسیه در خاورمیانه است".
وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد:" روابط روسیه و ایران در بخش دفاعی به صورت پویا و مثبت در حال توسعه است. اخیراً شدت جلسات هم در بالاترین سطح و هم در سطح رهبری ادارات نظامی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. ما در این موضوع، دیدگاهی کلی از ساخت نظم جهانی بر اساس برابری همه شرکت کنندگان در روابط بین الملل را مشاهده می کنیم".
سرگئی شایگو در این دیدار همچنین با پیشنهاد بحث در مورد مسائل جاری همکاری های نظامی دوجانبه در مذاکرات با همتای ایرانی گفت: "البته اینجا موضوع سوریه و افغانستان است، اما آنچه امروز در همسایه شمالی شما اتفاق می افتد قره باغ است."
وزیر دفاع روسیه در ادامه تصریح کرد: "هنوز در مذاکرات ما، مسائل زیادی وجود دارد که باید امروز و فردا در مورد آنها بحث شود. این موارد شامل مسائل آموزشی، تبادل تجربه، تبادل هیئت‌ها و تمرین‌های مشترک دریایی است".
سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه روز سه شنبه در صدر هیات بلندپایه نظامی وارد تهران شد و مورد استقبال سرلشکر باقری قرار گرفت. در طول حضور شایگو در ایران، وی با جمعی از مقمامات نظامی و بلندمرتبه ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала