خروج مردم غیر نظامی از قره باغ توسط نیروهای حافظ صلح روسیه

© Sputnik / Aik Arutunyan /  مراجعه به بانک تصاویر Эскалация ситуации в Нагорном Карабахе
Эскалация ситуации в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه: نیروهای حافظ صلح خواستار توقف آتش از طرفین درگیر در قره باغ شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در بولتن منتشر شده توسط وزارت دفاع فدراسیون روسیه گفته شده است که نیروهای حافظ صلح این کشور از ساعت 12:00 روز سه شنبه نقض متعدد آتش بس را از جانب طرف آذربایجانی در تمامی خط تماس در قره باغ کوهستانی به ثبت رسانده اند.

در این اطلاعیه آمده است: "انجام وظایف در قلمرو قره باغ توسط نیروهای حافظ صلح روسیه ادامه دارد. از ساعت 12:00 روز 19 سپتامبر 2023 نیروهای حافظ صلح روسیه اقدامات پر تعداد نقض حالت آتش بس از جانب طرف آذربایجانی در تمامی خطوط تماس به ثبت می رسند".

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که نیروهای حافظ صلح این کشور ارائه کمک های پزشکی به آسیب دیدگان و خروج جمعیت غیر نظامی قره باغ کوهستانی از مناطق خطرناک تر را سازماندهی کردند. در این نهاد توضیح داده شد که در طول روز 469 نفر و از جمله 185 کودک از طریق نیروهای حافظ صلح روسیه از منطقه خارج شدند. کارکنان درمانی به 9 شهروند مجروح و از جمله 4 کودک کمک کرده اند.
Часть ракеты после обстрела города Мартуни - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
"مقامات" قره باغ خواستار آتش بس و مذاکره با باکو شدند
در این وزارتخانه افزوده شد که فرماندهی نیروهای حافظ صلح فدراسیون روسیه طرفین درگیر در قره باغ را به توقف بی درنگ آتش و نیز کاهش تنش و ادامه مذاکرات فرا می خواند.
شایان ذکر است که سال گذشته، ایروان و باکو با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث درباره پیمان صلح آینده را آغاز کردند. در پایان ماه می امسال، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، گفت که ایروان آماده است تا حاکمیت آذربایجان را در داخل مرزهای شوروی، یعنی همراه با قره باغ، به رسمیت بشناسد. در ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که رهبری ارمنستان اساساً حاکمیت آذربایجان بر قره باغ را به رسمیت شناخته است. همانطور که الهام علی اف، رهبر آذربایجان گفت، اگر ایروان موضع خود را تغییر ندهد، آذربایجان و ارمنستان ممکن است پیش از پایان سال قرارداد صلح امضا کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала