حمایت بایدن از اوکراین از تریبون سازمان ملل

© AFP 2023 / Andrew Caballero-ReynoldsПрезидент США Джо Байден выступает в Милуоки, Висконсин
Президент США Джо Байден выступает в Милуоки, Висконсин - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
اشتراک
بر اساس گزیده‌ای از سخنرانی رهبر آمریکا که توسط کاخ سفید منتشر شد، جو بایدن در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در روز سه‌شنبه، قصد دارد قصد واشنگتن و متحدانش را برای ادامه حمایت از اوکراین اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته بایدن، اگر کشورهای سازمان ملل امروز اجازه "تقسیم اوکراین" را بدهند، فردا تضمین استقلال هیچ کشور دیگری غیرممکن خواهد شد.
بایدن در سخنرانی خود میگوید:" به همین دلیل است که ایالات متحده به همراه متحدان و شرکای ما در سراسر جهان به حمایت از مردم شجاع اوکراین در دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی و آزادی خود ادامه خواهند داد".
همانطور که رئیس جمهور ایالات متحده تأکید کرد، جامعه بین المللی باید "امروز در برابر این تجاوز مقاومت کند تا از متجاوزان احتمالی فردا جلوگیری کند".
هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد از 19 سپتامبر آغاز شد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به نمایندگی از این کشور حضور دارد. جو بایدن تنها رهبر یکی از اعضای دائم شورای امنیت خواهد بود که در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت می کند.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و نسل کشی قرار گرفته اند" خواند. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала