استفاده پلیس از بمب های صوتی برای متفرق کردن معترضان در ایروان + ویدئو

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر Полицейские и участники протестов в Ереване на фоне эскалации в Нагорном Карабахе
Полицейские и участники протестов в Ереване на фоне эскалации в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
اشتراک
پلیس در ایروان برای متفرق کردن معترضان جمع شده در کنار ساختمان هیات دولت از بمب های صوتی استفاده کرد.
خبرنگار اسپوتنیک از ایراوان پایتخت ارمنستان گزارش می دهد که نیروهای پلیس در تجمعات اعتراضی که به دلیل تشدید شرایط در قره باغ صورت گرفته اند، از بمب های صوتی استفاده کرده است.
خبرنگار این خبرگزاری حداقل صدای انفجار چهار نمونه از این بمب ها را به ثبت رسانده است.
معترضان در ایروان ضمن تجمع در کنار ساختمان نخست وزیری تلاش می کنند تا ضمن عبور از سد نیروهای پلیس که این ساختمان را محاصره کرده اند، به این ساختمان یورش برده و وارد آن شوند.
Полицейские и участники протестов в Ереване на фоне эскалации в Нагорном Карабахе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2023
تجمع هزاران نفر در کنار ساختمان هیات دولت ارمنستان و تلاش برای یورش به آن + ویدئو
پیشتر پلیس ارمنستان حلقه محافظتی را به دلیل این اعتراضات در حول این ساختمان شکل داده بود.
شایان ذکر است که وزارت دفاع آذربایجان روز سه شنبه آغاز "اقدامات ضد تروریستی نقطه ای" برای بازسازی نظم قانون اساسی در قره باغ کوهستانی اعلام کرد. در باکو اعلام شد که مواضع نیروهای مسلح ارمنستان را منهدم می نماید، اما مردم غیر نظامی و زیر ساخت های این منطقه هدف این عملیات نمی باشند.
در ایروان به نوبه خود تاکید شد که ارتش این جمهوری در قره باغ هیچ نیرو یا تجهیزاتی ندارد. پاشینیان تلاش برای درگیر کردن ارمنستان در تنش را غیر قابل پذیرش خواند و اعلام کرد که نیروهای حافظ صلح جهانی و جامعه جهانی می بایست تدابیری بیاندیشند.
وزارت خارجه فدراسیون روسیه ضمن ابراز نگرانی از تنش ایجاد شده در این منطقه، از طرفین درگیر خواست به مسیر حل و فصل دیپلماتیک بازگردند.
سال گذشته، ایروان و باکو با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث درباره پیمان صلح آینده را آغاز کردند. در پایان ماه می امسال، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، گفت که ایروان آماده است تا حاکمیت آذربایجان را در داخل مرزهای شوروی، یعنی همراه با قره باغ، به رسمیت بشناسد. در ماه سپتامبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که رهبری ارمنستان اساساً حاکمیت آذربایجان بر قره باغ را به رسمیت شناخته است. همانطور که الهام علی اف، رهبر آذربایجان گفت، اگر ایروان موضع خود را تغییر ندهد، آذربایجان و ارمنستان ممکن است پیش از پایان سال قرارداد صلح امضا کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала