نخست وزیر سابق اوکراین از بین رفتن کامل پتانسیل تهاجمی ارتش رژیم کی یف را اعلام کرد

© AP Photo / Libkosنخست وزیر سابق اوکراین از بین رفتن کامل پتانسیل تهاجمی ارتش رژیم کی یف را اعلام کرد
نخست وزیر سابق اوکراین از بین رفتن کامل پتانسیل تهاجمی ارتش رژیم کی یف را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2023
اشتراک
میکولا آزاروف، نخست وزیر سابق اوکراین اعلام کرد نیروهای مسلح اوکراین از ضد حمله ناموفق به سمت دفاع حرکت می کنند که نشان دهنده از دست رفتن کامل پتانسیل تهاجمی آنها است.
به گزارش اسپوتنیک، آزاروف در شبکه اجتماعی فیس‌بوک (ممنوع در روسیه) نوشت: "ضد حمله شکست خورده ضربه ملموسی به ولادیمیر زلنسکی وارد کرد. و همه اینها به این دلیل است که رژیم کی یف انتظارات نه تنها مردم خود، بلکه متحدان غربی خود را نیز بیش از حد بالا برد. اکنون در بانکوا (دفتر زلنسکی) از ستاد کل ارتش می خواهند به سرعت موفقیت‌های خود را در جبهه نشان دهد تا به شرکای غربی که نیروهای مسلح اوکراین را قبل از ضد حمله متقابل مسلح کردند، گزارش دهند".
به گفته آزاروف، مطلقاً چیزی برای نشان دادن به شرکا وجود ندارد، اگرچه اوکراین در حال حاضر بیش از 50 درصد تسلیحات غربی را استفاده کرده و در جریان ضد حمله، ارتش اوکراین حداقل یک پنجم تسلیحات ارائه شده توسط کشورهای ناتو را از دست داد.
نخست‌وزیر سابق اوکراین در پایان اعلام کرد: "اکنون نیروهای مسلح اوکراین از حالت تهاجمی به حالت دفاعی در حال حرکت هستند و این یک سیگنال هشدار دهنده است که نشان دهنده از دست دادن کامل پتانسیل تهاجمی آنها است. در همین حال، در غرب به تدریج درک می شود که اوکراین هیچ برنامه ای نداشته ا و کی یف به معنای واقعی کلمه شرکای خود را فریب داده است. بر این اساس، عدم تمایل شرکا به ارائه کمک های مالی به اوکراین نیز افزایش خواهد یافت.
خدمه نظامی سامانه پدافند هوایی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
دفع حملات موشکی اوکراین به منطقه زاپاروژیه توسط پدافند هوایی روسیه
ضدحمله اوکراین در 4 ژوئن آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" کی یف نه تنها متوقف شده بلکه شکست خورده است." به گفته وی، اوکراین در تلاش برای "دستیابی به نتیجه به هر قیمتی"، 71.5 هزار پرسنل نظامی خود را از دست داد و گویی "اینها آدم نبودند". به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع اوکراین، نیروهای مسلح اوکراین در هیچ یک از مناطق به اهداف خود نرسیدند. داغ ترین منطقه در نزدیکی روستای کوچک رابوتینو در استان زاپاروژیه است که اوکراین تیپ هایی را با آموزش غربی از ذخیره استراتژیک وارد میدان جنگ کرد.
در میان 18 هزار واحد از تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین که منهدم شده‌اند، تانک‌های لئوپارد آلمانی، تانک‌های AMX فرانسوی، حداقل یک انگلیسی چلنجر 2 و خودروی های جنگی برادلی آمریکایی است قرار بود نیروی اصلی حمله نیروهای مسلح اوکراین باشند بود و در مجموع 543 تانک منهدم شده است. رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد اکنون "به زیبایی می سوزند". در این شرایط ایالات متحده اعلام کرد که ضد حمله اوکراین برای "ماه های بسیار بیشتری" ادامه خواهد داشت و شروع به تامین مهمات خوشه ای برای نیروهای مسلح اوکراین کرد. پوتین به نوبه خود خاطرنشان کرد که عرضه مهمات خوشه ای چیزی را در میدان جنگ برای نیروهای مسلح اوکراین تغییر نداد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала