قطر: اجرای بخش مالی توافق پس از آزادسازی زندانیان آغاز می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم قطر
پرچم قطر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه قطر گفت: به محض آزادسازی زندانیان، اجرای بخش مالی توافق ایران و آمریکا آغاز می شود.
به گزارش اسپوتنیک، "ماجد بن محمد الانصاری" در گفت و گو با شبکه الجزیره افزود: مذاکرات برای انجام مبادله زندانیان بیش از ۲ سال به طول انجامید.
وی اضافه کرد: پیش از انجام توافق، مسوولان قطری دیدارها و سفرهای مختلفی به تهران و واشنگتن داشتند.
الانصاری گفت: ما هم اکنون در دوحه برای به انجام رساندن عملیات تبدل زندانیان آماده هستیم.
وی بیان کرد: این توافق به ویژه در بخش مالی آن، ضمانت های مختلفی دارد.
همچنین نخست وزیر قطر"محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی" گفت که "قطر به تلاش هایش برای مشارکت در زمینه تقویت امنیت و ثبات منطقه و جهان ادامه خواهد داد".
نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر همچنین افزود: "امیدواریم توافق ایران و آمریکا درباره آزادسازی زندانیان، منجر به تفاهمات بیشتری شود".
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز درخصوص تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا هم امروز گفت: روند اجرای توافق میان دو طرف در دو موضوع رفع انسداد مالی دارایی‌های ایران در کره جنوبی و تبادل زندانیان گام به گام و با سرعت مطلوبی پیش رفته و امیدواریم که امروز شاهد وصول دارایی‌های خود از کره جنوبی باشیم.
وی افزود: بر همین اساس است که در همین روز تبادل زندانیان هم انجام می‌شود و پنج زندانی شهروند ایرانی از زندان های آمریکا آزاد می‌شوند. البته ۲ نفر از این تعداد به ایران باز خواهند گشت و یک نفر هم به کشور ثالثی نزد خانواده‌ خود می‌رود و ۲ نفر دیگر هم اظهار تمایل کرده اند که در آمریکا همچنان حضور داشته باشند و متقابلا پنج زندانی هم به آمریکا تحویل داده خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала