تاکید لندن بر حفظ ارتباطات با پکن

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر حجم مبادلات تجاری روسیه و چین رکورد زد
حجم مبادلات تجاری روسیه و چین رکورد زد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.09.2023
اشتراک
وزیر خارجه بریتانیا: لندن می بایست ارتباطات با پکن را حفظ کند، نه اینکه آنها را رد کند.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا در سایه دستگیری یک متهم به جاسوسی برای چین در این کشور تاکید کرد که لندن می بایست به حفظ ارتباطات با پکن به جای خودداری کامل از تعامل با آنها، ادامه دهد.

وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی Sky News با اشاره به این دستگیری تاکید کرد: "هستند کسانی که خواهان چشم پوشی از چین به هر روشی هستند: از مسیر وانمود کردن اینکه آن(چین) وجود ندارد، خودداری از ارتباط با آنها، نبودن سفارت در پکن و نبودن سفارت جمهوری خلق چین در بریتانیا. برخی ادعا می کنند که ما می بایست از چین دور شویم. این گزینه قابل اطمینان نیست".

این وزیر خاطرنشان کرد که در مرحله "روابط سخت" بین کشورها، لازم است که قبل از هر چیز ارتباطات مستقیم با هم را حفظ کرد.
بریتانیا و ژاپن پیمان نظامی برای مهار چین امضا می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2022
بریتانیا و ژاپن پیمان نظامی برای مهار چین امضا می کنند
پیشتر روزنامه Times به نقل از پلیس لندن اعلام کرده بود که کارکنان نیروهای انتظامی و امنیتی بریتانیا دستیار نماینده پارلمان بریتانیا را به ظن جاسوسی برای چین دستگیر کرده اند. بنا بر اطلاعات این روزنامه، حوزه فعالیت این فرد در برگیرنده مسائل سیاست خارجی و از جمله روابط با پکن بوده است. علاوه بر این، وی چندی پیش در چین زندگی کرده که در آنجا به عقیده نهادهای امنیتی ممکن است وی را استخدام کرده باشند.
تصور می شود که فرد دستگیر شده با برخی مقامات بلند پایه حزب محافظه کار که به اطلاعات محرمانه دسترسی دارند، ارتباطاتی داشته است. در بین این مقامات بلند پایه، معاون وزیر کشور در امور امنیتی و رئیس کمیته امور بین المللی پارلمان بریتانیا قرار دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала