رئیس جمهور مالی و معاون وزیر دفاع روسیه دیدار کردند

© Russian Defense Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Flags of Russia and Mali
Flags of Russia and Mali - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.09.2023
اشتراک
تلویزیون دولتی مالی تصاویری از دیدار رئیس جمهور این کشور با معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه را پخش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تلویزیون دولتی مالی، روز شنبه خبر داد که آسیمی گویتا، رئیس جمهور موقت مالی، روز شنبه یونس بیک یوکوروف، معاون وزیر دفاع روسیه و سلیفه مودی، وزیر دفاع نیجر را پذیرفت.
تلویزیون دولتی مالی گزارش داد که روز شنبه نشست غیرعلنی در مقر وزارت دفاع مالی بین معاون وزیر دفاع روسیه، وزیر دفاع نیجر و وزیر دفاع مالی برگزار شد. پس از یک جلسه غیرعلنی، آسیمی گویتا رئیس جمهور موقت این سه وزیر را در کاخ کولوبا پذیرفت. از جزئیات این دیدار اطلاعاتی در دست نیست.
Сторонники размахивают флагами Нигерии, митингуя в поддержку нигерийской хунты перед зданием Национальной ассамблеи в Ниамее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.08.2023
فرود جنگنده های بورکینافاسو و مالی در نیجر برای مقابله با تهدیدات
پیشتر، تلویزیون رسمی نیجر گزارش داد که هیئت‌هایی از بورکینافاسو و مالی به رهبری وزرای خارجه این دو کشور وارد نیجر شدند و در آنجا با عبدالرحمان تچیانی، رئیس ارتش که کودتا را انجام داد، ملاقات کردند و "حمایت از اواگادوگو و باماکو نیجر" و همچنین "آمادگی برای حمایت از مقامات دوران گذر در حل مشکلات" را اعلام کردند.
مالی و بورکینافاسو پیش از این به جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) در مورد عواقب هرگونه مداخله نظامی احتمالی در وضعیت نیجر هشدار داده و تاکید کردند که هرگونه اقدام نظامی علیه نیامی به عنوان اعلام جنگ علیه دو کشور نیز تلقی خواهد شد.
نیجر، مستعمره سابق فرانسه، یکی از آخرین متحدان کشورهای غربی در ساحل است. علاوه بر این، این کشور دارای ذخایر غنی اورانیوم است که فرانسه به آن وابسته است. به گزارش رسانه های فرانسوی، این کشور آفریقایی 15 تا 17 درصد اورانیوم مصرفی برای تولید برق در فرانسه را تامین می کند. در حال حاضر 1.5 هزار نیروی فرانسوی در نیجر مستقر هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала