علت سقوط "لونا-25" مشخص شد

© Пресс-служба Роскосмоса / РКК «Энергия» /  مراجعه به بانک تصاویر دستگاه خودکار "لونا-25"
دستگاه خودکار لونا-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
اشتراک
لونا-25 به دلیل روشن نشدن شتاب سنج ها سقوط کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری بوریسوف، مدیر عامل "روسکاسموس" به خبرنگاران گفت: ایستگاه بین سیاره‌ای خودکار "لونا-25" به دلیل روشن نشدن شتاب‌سنج‌ها و عدم ارسال اطلاعات لازم برای خاموش کردن موتور سقوط کرد.
بوریسوف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: موتور اصلاح بر اساس اطلاعات شتاب سنج کار نمی کند، این دستگاهی است که تغییر سرعت را نشان می دهد. دلیل آن روشن نشدن شتاب سنج ها است. ما اکنون در حال بررسی هستیم که چرا آنها روشن نشده اند.
به گفته وی، 16 نسخه وجود دارد که 11 نسخه آن را کارشناسان قبلا بررسی کرده اند. مدیر کل شرکت دولتی افزود: کار برای تعیین دلایل برنامه ریزی شده است تا پایان ماه سپتامبر به پایان برسد.
او افزود که اولین حمایت را در وضعیت ناخوشایند با حادثه "لونا-25" از مدیر ناسا، بیل نلسون دریافت کرد.
ایستگاه فضایی خودکار لونا-25 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
علت حادثه لونا-25 مشخص شد
موشک سایوز 2.1b با اولین ایستگاه قمری داخلی در تقریباً 50 سال گذشته در ساعت 02:11 به وقت مسکو در 11 اوت از پایگاه فضایی واستوچنی پرتاب شد. در 16 آگوست، این دستگاه وارد مدار ماه شد. انتقال به مدار پیش از فرود در 19 آگوست و فرود نرم در قطب جنوبی ماه در 21 آگوست انتظار می رفت. "راسکاسموس" در 19 اوت گزارش داد که یک وضعیت اضطراری در ایستگاه رخ داده است که اجازه انتقال به مدار پیش از فرود با پارامترهای مشخص شده را نمی دهد. روز بعد، شرکت دولتی گزارش داد که "لونا-25" به مداری خارج از طراحی تغییر مکان داد، با ماه برخورد کرد و از دسترس خارج شد.
بعداً ، رئیس "روس کاسموس"، یوری بوریسف ، علت اضطراری را نام برد، هنگام تلاش برای تغییر به مدار پیش از پرتاب ، موتور به جای 84 ثانیه 127 ثانیه کار کرد و دستگاه "سقوط" کرد. ماهواره زمین وی همچنین گفت که یک کمیسیون اضطراری برای "لونا-25" قبلاً تعیین شده و کار را آغاز کرده است، باید به طور دقیق مشخص شود که چه چیزی منجر به عملکرد غیرعادی موتور اصلاح شده است و در آینده نزدیک نتیجه خواهد گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала