آژانس بین المللی انرژی اتمی: هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی در نیروگاه زاپوروژیه یافت نشد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر محوطه نیروگاه هسته ای در شهر"انرگودار"
محوطه نیروگاه هسته ای در شهرانرگودار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2023
اشتراک
کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازرسی‌های خود از نیروگاه زاپوریژیا هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی پیدا نکردند.
به گزارش اسپوتنیک، طبق بیانیه آژانس، کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی در نیروگاه هسته‌ای زاپوروژیه پیدا نکرده‌اند و به بازرسی‌ها در این نیروگاه ادامه می‌دهند.
کارشناسان متوجه وجود هیچ مین یا مواد منفجره جدیدی نشدند و آژانس همچنان به درخواست دسترسی به سقف واحدهای راکتور 1، 2، 5 و 6 و همچنین به تمام شش توربین ادامه می دهد. اتاق‌ها یکی پس از دیگری در نیروگاه زاپاروژیه، کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به بررسی مناطق خاص در تأسیسات و ملاقات با کارکنان ادامه می دهند.
پیش از این گزارش شده بود که کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی در منطقه حائل - بین حصارهای داخلی و خارجی در امتداد محیط نیروگاه زاپوروژیه - مین های ضد نفر را هدایت کردند که حتی در صورت انفجار، نباید تهدیدی برای نیروگاه باشد. سیستم ایمنی و ایمنی هسته ای کارشناسان گزارش دادند که معادن در یک منطقه ممنوعه قرار دارند که پرسنل تعمیر و نگهداری ایستگاه به آنجا دسترسی ندارند. در بازرسی، چنین مین هایی در محیط داخلی یافت نشد.
نیروگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
گذار بلوک شماره 6 نیروگاه زاپاروژیه به حالت "ایست داغ"
نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در ساحل سمت چپ دنیپر در نزدیکی شهر انرگودارواقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است و این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت 1 گیگاوات است. در اکتبر 2022، نیروگاه هسته ای به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ضرورت ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه زاپوریژیا را اعلام کرده است. سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت که رژیم کی یف در تلاش است تا با ادامه گلوله باران عمدی نیروگاه زاپوروژیه، ظاهر یک فاجعه هسته ای را ایجاد کند. آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها ضرورت ایجاد منطقه ایمن در اطراف نیروگاه زاپوریژیا را اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала