کارشناس: روند دلار زدایی در جهان سرعت پیدا کرده است

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoکارشناس: روند دلار زدایی در جهان سرعت پیدا کرده است
کارشناس: روند دلار زدایی در جهان سرعت پیدا کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2023
اشتراک
مایکل گدارد، رئیس گروه نتلی (Netley Group)، یک شرکت جذب سرمایه گذاری و ساخت کسب و کار مستقر در روسیه اعلام کرد : دوری از استفاده از دلار هم در کشورهای بریکس و هم در کل اقتصاد جهانی با سرعت پایداری رخ می دهد اگرچه باید کارهای بیشتری برای تسریع این روند انجام شود.
به گزارش اسپوتنیک، گدارد گفت: "خیلی خوب خواهد بود اگر گروه بریکس بتواند نوعی ارز با پشتوانه طلا ایجاد کند. دور شدن از دلار به سرعت اتفاق می افتد. در 20 سال گذشته، شما شاهد بوده اید که سهم پرداخت های جهانی به دلار به طور پیوسته کاهش یافته است".
وی افزود: در عین حال برای دور شدن واقعی از دلار باید چند بعد مسئله را در نظر گرفت.
گدارد گفت: "یکی از آنها جنبه تجاری مسئله و ارزی است که باید با آن تجارت شود . این ساده ترین بخش از کل معادله است. به عنوان مثال، اگر بریکس بتواند متحد شود و تا حدودی از ارز خود، شاید با ذخایر طلای روسیه، چین و هند حمایت کند، شما می توانید یک ارز ، چیزی شبیه ارز در جیب خود ابداع کنید که بتوانید خرج کنید اما این یک ارز الکترونیکی برای تجارت خواهد بود. سپس می توانید خیلی سریع بخش قابل توجهی از تجارت جهانی را با آن ارز انجام دهید".
محمدرضا فرزین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2023
رئیس‌ بانک مرکزی ایران: دلار از مبادلات سیاحتی با کشورهای منطقه حذف می‌شود
رئیس گروه نتلی گفت: "بخش سخت‌تر" تلاش برای جایگزینی دلار، جنبه ذخیره ارز است. گدارد توضیح داد به عنوان مثال، که مزیت بزرگ ایالات متحده در حال حاضر گستردگی بازار اوراق قرضه آن است".
این کارآفرین گفت: "من فکر می کنم یک راه این است که بریکس بتواند چیزی را برای رقابت توسعه دهد، که می تواند یک فناوری باشد که در واقع بازارهای اوراق قرضه آنرا را به هم مرتبط کند. یعنی اگر ارز بریکس با پشتوانه طلا ایجاد شود و در عین حال بازارهای اوراق قرضه همه کشورهای بریکس و سایر کشورهای دوست بریکس را از طریق فناوری ها به هم پیوند دهد، سپس می‌توان بازار اوراق قرضه جهانی با عمق باورنکردنی ایجاد کرد".
او گفت که ترکیب این دو - یک ارز تجاری باثبات و یک بازار عمومی اوراق قرضه قوی - می تواند پتانسیل لازم را برای از بین بردن دلار ایجاد کند. این روند می تواند با گسترش بریکس و افزایش عمق این روابط اقتصادی حتی تسریع شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала