افزایش چشمگیر تعداد قربانیان سیل در لیبی

© AP Photo / Jamal AlkomatyПоследствия шторма "Даниил" в городе Дерна, Ливия
Последствия шторма Даниил в городе Дерна, Ливия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2023
اشتراک
رسانه: تعداد جانباختگان سیل در شرق لیبی از مرز 11 هزار نفر فراتر رفت.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه العربیه به نقل از حلال احمر لیبی گزارش می دهد که تعداد جانباختگان در نتیجه سیل در شرق لیبی از مرز 11 هزار نفر فراتر رفت.
روز چهارشنبه اعلام شده بود این تعداد این افراد به مرز 7 هزار نفر رسیده است.

در خبر این شبکه آمده است: "تعداد جانباختگان در نتیجه سیل از 11 هزار نفر بالاتر رفت و تعداد افراد مفقود حدود 20 هزار نفر می باشد".

پیشتر الغیسی شهردار شهر عبدالمنام در پخش این شبکه تلویزیونی تعلام کرده بود که تعداد کشته شدگان می تواند به رقم 20-18 هزا نفر برسد.

Улицы а затоплены после шторма Даниэль в Мардже, Ливия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
تعداد قربانیان سیل لیبی از مرز 5300 هزار نفر گذشت
رسانه های لیبی پیشتر اعلام کرده بودند که روز یکشنبه در نتیجه باران های شدید حاصل از ورود سیکلون "دانیل" به منطقه، نشت آب و سیل در برخی شهر ها و مناطق مسکونی در شرق لیبی و از جمله در درنا و البیدا به ثبت رسیده است. در نتیجه این بارش ها تمامی فرودگاه ها و بنادر در این مناطق تعطیل شده اند. شهر سوسا و درنا در شرق کشور بعنوان مناطق بروز بلایای طبیعی اعلام شده بودند. در شهر هایی که با سیل روبرو شده بودند حالت حکومت نظامی اعلام شده است.
سیکلون "دانیل" ابتدا وارد یونان شد و باران هایی شدید سراسر کشور را در برگرفت. روزنامه Kathimierini گزارش داده بود که تعداد قربانیان این سیکلون در این کشور تا 14 هزار نفر افزایش یافته بود و سه نفر مفقود شده اند. روز سه شنبه "دانیل" به سواحل مدیترانه ای مصر رسیدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала