اعتراض روسیه به مولداوی در خصوص اخراج رئیس اسپوتنیک مولداوی

© Sputnik / Natalia Seliverstovaساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه به اخراج رئیس اسپوتنیک از مولداوی اعتراض کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد، کاردار مولداوی در روسیه ، سرجیو گونچرنکو، مورد اعتراض شدید وزارت خارجه روسیه نسبت به اخراج ویتالی دنیسوف، رئیس اسپوتنیک مولداوی قرار گرفت.
روز چهارشنبه گونچرنکو کاردار مولداوی به وزارت خارجه روسیه احضار شد و در این نشست به دلیل تصمیم بی‌اساس و تحریک‌آمیز کیشینوف برای اخراج ویتالی دنیسوف، رئیس خبرگزاری اسپوتنیک مولداوی، اعتراض شدیدی به وی اعلام شد.
در این پیام آمده است: طرف روسی این اقدام را بخشی از کمپین ضد روسی آغاز شده توسط کیشینوف رسمی می داند و از طرف مولداوی خواسته است که آزار و اذیت سیاسی منابع رسانه ای روسی زبان را متوقف کند و به تعهدات بین المللی در زمینه عمل کند.
وزارت امور خارجه تاکید کرد، چنین اقدام غیردوستانه ای از سوی کیشینوف بدون پاسخ کافی نخواهد بود.
دنیسوف قبلا به اسپوتنیک گفته بود که از مولداوی اخراج خواهد شد. او توضیح داد که در کیشینو، افسران خدمات مهاجرت به خانه او آمدند، او را سوار ماشین کردند و با اولین پرواز با حکم اخراج به فرودگاه بردند.
مدير وكالة سبوتنيك مولدوفا فيتالي دينيسوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2023
اخراج مدیر اسپوتنیک مولداوی از این کشور
به گفته دنیسوف، مقامات مولداوی معتقدند که او تهدیدی برای امنیت ملی است. مقامات مولداوی فرصت تجدید نظر در مورد تصمیم اخراج را فراهم نکردند و به گفته دنیسوف، "حتی برای گرفتن پول، اسناد و غیره زمانی وجود نداشت. دنیسوف مطمئن است که وضعیت مربوط به اخراج وی از مولداوی بر کار اسپوتنیک مولداوی تأثیری نخواهد گذاشت، "همه مانند گذشته کار خود را حرفه ای انجام خواهند داد.
وی امکان شکایت به دادگاه اروپایی حقوق بشر را رد نکرد و خاطرنشان کرد که "مولداوی در تعداد زیادی از پرونده ها در ECHR از باخته است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала