روسیه خواستار بازگشت کشورهای غربی به برجام شد

اولیانوف
اولیانوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2023
اشتراک
نماینده نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین با انتشار پیامی خطاب به کشورهای غربی خواستار بازگشت به میز مذاکرات و توافق برای احیای برجام شد.
به گزارش اسپوتنیک، "میخائیل اولیانوف"، با اشاره نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هم‌اکنون در وین در حال برگزاری است در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: "در نشست امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، کشورهای غربی، فهرست بلندبالایی از نگرانی‌ها درباره انحرافات ایران از بندهای برجام ارائه کردند. پاسخ ما این است: به مذاکرات بازگردیم، و توافق برای احیای برجام را نهایی کنیم و نگرانی‌ها یکی یکی ظرف چهار ماه برطرف می‌شود".
دیروز سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس با انتشار بیانیه‌ای مشترک مدعی شدند که ایران به تعهدات پیشین با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عمل نکرده است. سه کشور اروپایی در بیانیه خود با طرح ادعاهایی خلاف واقع از تهران خواستند نسبت به نصب دوربین‌ها و تجهیزات نظارتی با آژانس همکاری لازم را دنبال کند. انگلیس، فرانسه و آلمان همچنین ادعا کردند که ایران چندان به دنبال اجرای تعهدات درج شده در بیانیه مشترک ماه مارس با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست.
نشست فصلی شورای حکام با حضور نمایندگان 35 کشور عضو این شوراء در وین در حال برگزاری است و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. گفته می‌شود در این نشست 5 روزه مسائل مختلف درباره ایمنی هسته‌ای، اجرای توافقنامه پادمان و تقویت فعالیت‌های علمی و پژوهشی آژانس در دستور کار قرار دارد و مانند نشست‌های قبلی این شورا فعالیت‌های هسته‌ای در کره شمالی، سوریه و همچنین پیمان امنیتی اکوس بررسی می‌شود بررسی پادمان‌ها در منطقه غرب آسیا از مباحث جدیدی است که به دستورکار شورا اضافه شده است.
موضوع ایران هم یکی از سرفصل‌هایی است که طبق نشست‌های فصلی پیشین در دستور کار شورا اعلام شده و قرار است راستی آزمایی و بازرسی فعالیت‌های اتمی ایران در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و اجرای توافقنامه پادمان بررسی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала