کارشناس: سخنرانی پوتین در مجمع اقتصادی شرق فراتر از پیام های سیاسی است

کارشناس
کارشناس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک و پیش‌بینی سیاسی سواستوپل، در مورد سخنان ولادیمیر پوتین در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق با اسپوتنیک عربی سخن گفت.
به گزارش اسپوتنیک، "عمار کاناه" روز سه شنبه گفت:" سخنرانی رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین در مجمع اقتصادی شرق فراتر از پیام های سیاسی است. آنچه امروز از رهبر روسیه شنیدیم نمایانگر یک نمای کلی روشن و جامع از زندگی سیاسی و اقتصادی بین المللی است. پوتین در کنار وضعیت داخل کشور، سیاست خارجی روسیه را نیز تشریح کرد که همچنان به تلاش برای ساختن جهانی چندقطبی ادامه می دهد. او به وضوح به روندهای کلیدی در سیستم روابط بین دولتی اشاره کرد".
وی ادامه داد:" اکنون جهان دستخوش تغییرات اساسی است، نظم جهانی جدیدی در حال شکل گیری است. گذار آرام به چند قطبی توسط دولت های غربی که در صورت عدم دادن امتیاز، چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند، چه در ایالات متحده و چه در اروپا، با مشکل مواجه می شود. در حال حاضر شاهد نظام جدیدی از روابط بین الملل هستیم".
این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد:" این غرب است که موانعی را برای حل و فصل مناقشات خاص - نظامی، اقتصادی، سیاسی - در سراسر جهان ایجاد می کند. با این حال، ما در حال حاضر موانع زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم و به جرات می‌توانم بگویم که تقویت مواضع کشورهای جنوب جهانی در واقع شورش علیه هژمونی آمریکاست. برای یک سال و نیم، ایالات متحده در واقع همه گزینه ها را برای تضعیف و به زیر کشیدن اقتصاد روسیه هدر داده است. هنگامی که تحریم‌های ضد روسیه شکست خورد، آنها تصمیم گرفتند مسیر نظامی را در پیش بگیرند و به طور سیستماتیک عرضه تسلیحات به اوکراین را افزایش دهند. اما در واقع شکست خوردند. این فروپاشی ضد حمله نیروهای مسلح اوکراین است که من آن را "حمله انتحاری" می نامم و این شکست تمام تلاش های غرب برای از بین بردن روسیه است. واشنگتن نه چشم اندازی راهبردی دارد و نه کوچکترین ایده ای از گام های بعدی".
کاناه در پایان بیان کرد:" کاخ سفید قصد دارد نه تنها روسیه، بلکه اتحادیه اروپا را نیز خسته کند. دولت آمریکا نیز سیاست مشابهی را در منطقه آسیا دنبال می کند. با این حال، شراکت بین مسکو و پکن مقاومت در برابر هرگونه تحریک آمریکا را ممکن می‌سازد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала