سازمان ملل: آمریکا رهبر القاعده را در 2023 در سوریه نکشته است

© Photo / IRNAادعای آمریکا: سرکرده داعش توسط ارتش آزاد سوریه کشته شده است
ادعای آمریکا: سرکرده داعش توسط ارتش آزاد سوریه کشته شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
براساس گزارشی که در مورد نقض حقوق بشر در سوریه در پنجاه و چهارمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شد، حمله ارتش آمریکا به استان ادلب سوریه در ماه مه منجر به کشته شدن رهبر القاعده نشد، بلکه ایالات متحده یک ساکن محلی حدود 60 ساله را کشته است.
به گزارش اسپوتنیک، موضوع در مورد حمله پهپادی در 3 می در منطقه قرآنی در شمال شهر ادلب می باشد. ارتش ایالات متحده در ابتدا ادعا کرد که این حمله یک مقام ارشد القاعده را هدف قرار داده است، اما بعداً گفت که تحقیقات رسمی را پس از تکمیل "فرآیند ارزیابی اعتبار تلفات غیرنظامیان" آغاز کرده است.
در گزارش سازمان ملل آمده است: "کمیسیون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه فرد متوفی غیرنظامی بوده یا مستقیماً در جنگ شرکت داشته است، پیدا نکرد و منتظر نتایج تحقیقات ایالات متحده است".
کارشناسان سازمان ملل می گویند این حمله ممکن است به دلیل برنامه ریزی ناکافی یا تأیید ناکافی هدف مورد نظر، نقض اصل احتیاط در حمله باشد.
همانطور که واشنگتن پست در ماه مه نوشت، مرحوم لطفی حسن میستو، آجرکار سابق 56 ساله بود. خانواده وی مدعی شدند که وی هیچ ارتباطی با تروریست ها نداشته و در زمان حمله موشکی آمریکا به نام هلفایر از گوسفندان نگهداری می کرده است. اقوام نزدیک پدر ده فرزند را مردی مهربان و سخت کوش توصیف می کنند که "تمام عمرش در فقر سپری شده است".
نیروهای مسلح آمریکا به طور غیرقانونی بر مناطقی در شرق و شمال شرق سوریه در استان های دیرالزور، الحسکه و رقه که بزرگترین میادین نفت و گاز در آن قرار دارند، کنترل می کنند. دمشق رسما بارها حضور نیروهای آمریکایی در خاک خود را اشغال و دزدی دریایی دولتی به منظور سرقت آشکار نفت خوانده است. دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه به یکی از عوامل بی‌ثبات‌کننده اصلی تبدیل شده است، خواستار خروج آنها شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала