آمریکا مدعی حق خود برای توقیف مجدد دارایی های ایران شد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteوزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم
وزارت خارجه آمریکا: توافق ایران و چین را به دقت زیر نظر داریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا: ایالات متحده می تواند مجددا شش میلیارد ایران را توقیف کند.
به گزارش اسپوتنیک، متئو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا با دقت سرنوشت 6 میلیارد دلار دارایی های رفع توقیف شده ایران را تعقیب نماید و امکان توقیف مجدد این منابع را در صورتی که برای آن ضرورتی احساس نماید، را حفظ می نماید.
این دیپلمات این موضع را در خصوص اظهارات ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران گرفت که تاکید کرده بود که تهران قصد دارد این منابع رفع توقیف شده را "آنطور که صلاح بداند" و فارق از انتظارات واشنگتن استفاده نماید.

میلر در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد: "ما مصمم هستیم تا هوشیاری خود را خفظ نماییم و اینرا تعقیب کنیم که این دارایی ها برای چه صرف خواهند شد. ما امکان توقیف مجدد آنها را اگر این کار لازم باشد، را حفظ می نماییم".

به گفته سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا، بلافاصله بعد از اینکه این دارایی ها وارد حساب های بانکی در قطر شوند، تحت "کنترل شدید" از جانب وزارت خزانه داری ایالات متحده قرار می گیرند.
ادعای جدیدی درباره مذاکرات ایران و آمریکا + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
تایید آزادی پنج زندانی ایرانی در تبادل با زندانیان آمریکایی
پیشتر روزنامه New York Times به نقل از منابعی خبری داده بود که ایران و آمریکا دست به تبادل زندانیان زده اند و تهران همچنین در قالب این توافق به دارایی های توقیف شده خود به میزان 6 میلیارد دلار برای هزینه در مقاصد بشردوستانه پیدا خواهد کرد. بنا با گفته مقامات ایرانی، این دارایی ها از محل منابع توقیف شده ایران در کره جنوبی به حسابی در قطر منتقل خواهند شد. وزارت خارجه آمریکا اندکی بعد توضیح داد که این دارایی های رفع توقیف شده متعلق به ایران می باشند و تهران خواهد توانست از آنها در قالب هزینه های مربوط به نیازهای بشردوستانه استفاده نماید؛ در عین حال واشنگتن این را تحت کنترل خواهد داشت که این منابع در چه مسیری هزینه خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала