پایگاه فضایی چابهار تا پایان سال آینده تکمیل می شود

© AP Photo / Iranian Defense Ministryپایگاه فضایی چابهار تا پایان سال آینده تکمیل می شود
پایگاه فضایی چابهار تا پایان سال آینده تکمیل می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
سخنگوی سازمان فضایی ایران از تکمیل فاز نخست پایگاه ملی پرتاب چابهار تا پایان سال 1403 خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسین دلیریان؛ سخنگوی سازمان فضایی ایران بیان داشت: پایگاه چابهار یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که مدیریت آن برعهده سازمان فضایی ایران بوده و یک ابرپروژه تلقی می‌شود.
وی افزود:‌ تأمین اعتبار لازم برای اجرای این پروژه صورت گرفته است و در جلسه اول شورای عالی فضایی در سال 1400 که چند ماه بعد از تشکیل دولت سیزدهم و بعد از 11 سال تعطیلی تشکیل شد.
دلیریان گفت: این تأمین اعتبار انجام شده و در حال حاضر در مرحله ساخت قرار دارد. پایگاه ملی پرتاب چابهار دارای 3 فاز اصلی است که ما در میانه اجرای فاز نخست این پروژه قرار داریم و امیدواریم در نیمه اول سال 1403 این پایگاه، قابلیت پرتاب ماهواره‌های خورشید‌آهنگ توسط پرتابگرهای تاکتیکی سوخت جامد را پیدا کند و بتوانیم شاهد نخستین پرتاب‌ها در سال آینده از این پایگاه باشیم.
سخنگوی سازمان فضایی ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم که شاهد تکمیل فاز نخست این پایگاه که پرتاب‌های مدار پایین است تا پایان سال 1403 و یا اوایل سال 1404 باشیم. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تکالیف ما در برنامه 10 ساله فضایی و با توجه به موقعیت استراتژیک این پایگاه که پنجره ویژه‌ای را برای کشور برای دسترسی به مدارات مختلف قرار می‌دهد، انشالله تا پایان سال 1410 طبق برنامه، قابلیت پرتاب‌های بین‌المللی را از این پایگاه خواهیم داشت و از کشورهای اطراف نیز دعوت می‌کنیم تا از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که در این پایگاه ایجاد خواهد شد استفاده کرده و پرتاب‌های خود را از این پایگاه انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала