شمار قربانیان سیل در شرق لیبی از مرز دو هزار نفر گذشت + ویدئو

© AP Photo / Zahid HussainЗатопленные улицы во время наводнения в Пакистане
Затопленные улицы во время наводнения в Пакистане  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
رئیس دولت منصوب شده از سوی پارلمان مستقر در شهر سرت لیبی، گفت که تعداد تلفات سیل در شرق لیبی از 2 هزرا نفر فراتر رفته و هزاران نفر همچنان مفقود هستند.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، احمد المسمری، نماینده ارتش ملی لیبی گفته بود که سیل شدید در لیبی ناشی از طوفان دانیل که بخش شرقی این کشور را درنوردید، سه نفر قربانی شدند. شهرهای سوس و درنا در شرق کشور منطقه بلایای طبیعی اعلام شدند. هلال احمر بنغازی بعداً اعلام کرد که حداقل 150 نفر کشته شده اند.
"اسامه حمد" به شبکه تلویزیونی المصار لیبی گفت: "تعداد قربانیان درنه از دو هزار نفر فراتر رفته است و چندین هزار ناپدید هستند".
همانطور که رسانه های لیبی پیشتر گزارش دادند، روز یکشنبه بارندگی شدید باعث جاری شدن سیل در تعدادی از شهرها و شهرک های شرق لیبی از جمله البیضاء و درنه شد. به دلیل بارش شدید باران، فرودگاه ها و بنادر در این منطقه بسته شدند.
پیش از این، "دانیل" یونان را هدف قرار داد؛ از 4 سپتامبر، بارندگی شدید در سراسر این کشور به وقوع پیوست. روزنامه Ekathimerini گزارش داد که تعداد قربانیان طوفان در این کشور به 14 نفر رسیده است و سه نفر دیگر همچنان مفقود هستند. انتظار می رود دانیل روز دوشنبه به سواحل مدیترانه مصر برسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала