دیپلمات ارشد روس: آمریکا کنترل تسلیحات را از بین برده و خطر تشدید تنش هسته ای را ایجاد کرده است

© Fotolia / KLimAx Fotoدیپلمات ارشد روس: آمریکا کنترل تسلیحات را از بین برده و خطر تشدید تنش هسته ای را ایجاد کرده است
دیپلمات ارشد روس: آمریکا کنترل تسلیحات را از بین برده و خطر تشدید تنش هسته ای را ایجاد کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
الکساندر کرامارنکو، مدیر مؤسسه مسائل مبرم بین‌المللی آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه و سفیر فوق‌العاده و تام الاختیار روسیه گفت که مسکو گفتگوی راهبردی با واشنگتن را حفظ می‌کند، اما این امر هیچگونه پیامدی در زمینه تأمین امنیت نداشته است.
به گزارش اسپوتنیک، او در مقاله ای برای مجله "مژدونارودنایا ژیزن" (زندگی بین المللی) با اشاره به اینکه اعتماد "از مدت ها پیش تضعیف شده" نوشت،همانطور که مشخص است، ایالات متحده قادر به حفظ این گفتگو با چین نیز نیست. پس چه کسی مقصر است؟" و همچنین تجاوز کشورهای غربی به لیبی را یادآور شد که به دنبال آن مسکو اجازه تصویب "نوعی قطعنامه بشردوستانه در شورای امنیت سازمان ملل متحد را داد".
به گفته وی، ایالات متحده کنترل تسلیحات را از بین برده و خطر تشدید تنش هسته ای را ایجاد کرده است. کرامارنکو اعلام می کند، کشورهای غربی از "ازعبارات یسوعی" در قبال روسیه استفاده می کنند که در ورای آنها "آمادگی به پذیرش خطر تشدید تنش هسته ای پنهان می شود."
و مشکل واقعی - و خطر - این است که بازدارندگی هسته‌ای در این مورد برای روسیه کارساز نبود. این بدان معناست که باید به این فکر شود که چگونه اعتماد را به او بازگرداند.
یادآور می‌شویم که بتازگی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به انتقال سلاح‌های هسته‌ای آمریکا به خاک بریتانیا اعلام کرد چنین گام‌ها در راستای تشدید تنش‌ قراردارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала