تجمع 50 هزار نفری معترضان در اورشلیم + ویدئو

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر موافقت دولت اسرائیل با ساخت واحد های مسکونی در اورشلیم
موافقت دولت اسرائیل با ساخت واحد های مسکونی در اورشلیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
در اورشلیم، 50 هزار معترض قبل از جلسه استماع اصلاحات قضایی تجمع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کانال 13 اسرائیل گزارش داد، نزدیک به 50 هزار معترض به اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو عصر روز دوشنبه در مقابل دادگاه عالی بیت المقدس پیش از جلسه استماع یکی از مهمترین قوانینی که به عنوان بخشی از این اصلاحات تصویب شده است، تجمع کردند.
به گزارش این شبکه تلویزیونی، معترضان همچنین توانستند برای مدت کوتاهی یکی از خیابان های مجاور را مسدود کنند. فیلم پخش شده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که پلیس با خشونت فعالان را از این خایبان دور می کند.
در این تظاهرات، چند تن از رهبران جنبش اعتراضی و سیاستمداران در جمع تظاهرکنندگان از جمله آمیت بهار، رئیس کانون وکلای اسرائیل و تزیپی لیونی، وزیر امور خارجه سابق، سخنرانی کردند.
دادگاه عالی اسرائیل روز سه شنبه برای اولین بار در تاریخ خود برای رسیدگی به دادخواستی علیه قانونی که در ماه ژوئیه برای لغو "عامل معقولیت" تصویب شد، تشکیل جلسه خواهد داد، که دادگاه ها، از جمله دیوان عالی را از به چالش کشیدن تصمیمات اجرایی که "فراتر از منطق تلقی می شوند" منع می کند. این قانون با تحریم کامل مخالفان و در میان اعتراضات گسترده در سراسر کشور به تصویب رسید.
اگر قضات تصمیم بگیرند قانونی را که اصلاحیه یکی از قوانین به اصطلاح بنیادی است، لغو کنند، این اولین بار در تاریخ اسرائیل خواهد بود که دادگاه عالی چنین قوانین و مقررات خاصی را که اساس قانون اساسی آینده اسرائیل را تشکیل می دهند، لغو می کنند.
بنابراین، مداخله بی‌سابقه بالقوه دیوان عالی در قوانین اساسی و امتناع احتمالی دولت از پیروی از تصمیمات خود، می‌تواند بحران قانون اساسی در اسرائیل را به سطح جدیدی برساند.
دولت نتانیاهو 36 هفته با تظاهرات بی‌سابقه‌ای علیه اصلاحات اساسی وی در سیستم حقوقی این کشور روبرو بوده است. به گفته سازمان دهندگان تظاهرات، در برخی روزها تا نیم میلیون نفر در شهرهای اسرائیل به خیابان ها آمدند که برای کشوری با جمعیتی بیش از ده میلیون نفر رقم بسیار قابل توجهی است. تظاهرات اغلب با درگیری با پلیس، دستگیری، مسدود کردن بزرگراه ها، مسیرهای حمل و نقل و حتی فرودگاه همراه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала