ارزیابی فرصت های تجاری میان روسیه و کشورهای آسیا و اقیانوسیه

© AP Photo / Tatan SyuflanaЛоготип саммита АСЕАН в Индонезии
Логотип саммита АСЕАН в Индонезии  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
تحلیلگر ژئوپلیتیک معتقد است، روسیه فرصت های زیادی برای افزایش سرمایه گذاری و تجارت در منطقه آسیا-اقیانوسیه از طریق گسترش موافقت نامه های تجارت آزاد بین اتحادیه های منطقه ای و تقویت روابط با پکن و پیونگ یانگ دارد.
به گزارش اسپوتنیک، "پپه اسکوبار" در حاشیه مجمع اقتصادی شرق به اسپوتنیک گفت:" تایلند، اندونزی، لائوس، کامبوج و فیلیپین نگرش خوبی نسبت به روسیه دارند. توافقات تجارت آزاد بیشتری بین EAEU و ASEAN وجود خواهد داشت، همانطور که قبلاً بین EAEU و ویتنام شاهد بودیم. اندونزی نیز به زودی به آن ملحق خواهد شد. این یک فرصت بزرگ برای سرمایه گذاری روسیه است".
این کارشناس افزود: "آسیای جنوب شرقی اکنون برای روسیه بسیار مهمتر از چندین سال پیش است".
اسکوبار همچنین گفت که روسیه و کره شمالی می توانند در آینده نزدیک همکاری خود را گسترش دهند و سرمایه گذاری بیشتری در کره شمالی مورد نیاز است. به گفته وی، پس از نشست بریکس در کازان در سال 2024، ممکن است پیشرفتی در روابط خاور دور روسیه، چین و کره شمالی ایجاد شود.
این کارشناس همچنین در مورد احتمالات انتقال به سیستم های پرداخت جدید برای تسویه حساب بین روسیه و شرکای اقتصادی آن افزود:" روسیه و کشورهای بریکس و سازمان همکاری شانگهای (SCO) برای تحریک تجارت متقابل و استقلال بیشتر باید روی یکپارچه سازی سیستم های پرداخت و سازوکاری برای تنظیم تجارت با ارزهای ملی کار کنند".
هشتمین مجمع اقتصادی شرق در 10 تا 13 سپتامبر 2023 در ولادی وستوک در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور (FEFU) برگزار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала