آغاز تولید هویتزرهای شناور 152 میلی متری در روسیه

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Боевая работа самоходной гаубицы 2С19 "Мста-С" с закрытых огневых позиций в ЛНР
Боевая работа самоходной гаубицы 2С19 Мста-С с закрытых огневых позиций в ЛНР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
معاون مدیر اجرایی شرکت دفاع ایالتی و همکاری نظامی-فنی کورگانماشزاود اعلام کرد، بر اساس تجربه استفاده از توپخانه در طی عملیات نظامی ویژه، کار بر روی ایجاد هویتزر شناور با کالیبر 152 میلی متر در روسیه آغاز شد.
به گزارش اسپوتنیک، در دهه 80 قرن گذشته، اتحاد جماهیر شوروی نمونه اولیه هویتزر شناور کالیبر 152 میلی متر را بر روی شاسی BMP-3 ایجاد کرد؛ این کار Pat-S نام گرفت.
رومن کروموف در این زمینه گفت:" موضوع "Pat-S" کالیبر بزرگ و وزن سبک است. با مطالعه نحوه انجام عملیات رزمی و جابجایی تجهیزات در چارچوب عملیات رزمی در حال حاضر در منطقه نظامی شمال، متوجه می‌شویم که نیاز به خودروی سبک با هویتزر 152 میلی‌متری وجود دارد. اما از آنجایی که آن وسیله نقلیه در اتحاد جماهیر شوروی توسعه یافته و برای برآورده کردن نیازهای مشتری خاص، اکنون باید آنها را به‌ویژه از نظر سیستم کنترل آتش به‌روزرسانی کنند".
وی گفت: "در واقع، در حال حاضر کارهای مقدماتی برای Pat-S در حال انجام است. اطلاعات در حال جمع آوری و تجزیه و تحلیل به منظور تهیه پیش نویس مشخصات فنی است."
او افزود، یکی از ویژگی های استفاده از توپخانه در منطقه نظامی شمالی امروز، شلیک از مواضع بسته در برد طولانی و به دنبال آن تغییر سریع موقعیت برای جلوگیری از شلیک برگشت است.
گروموف گفت:" آنچه اکنون وزارت دفاع برای ما ترسیم کرده ، ما باید تحلیل کنیم که تا چه حد می توان با استفاده از زمینه های علمی و فنی در موضوع Pat-S و سایر خودروهای تحقیق و توسعه که تولید می کنیم، آن را محقق کرد".
این متخصص خاطرنشان کرد که در یک زمان Pat-S به دلیل امضای معاهده کاهش تسلیحات متعارف در اروپا وارد تولید نشد. او گفت: "سپس کار بر روی تعدادی از تجهیزات آینده دار، از جمله این مورد، محدود شد".
2S18 "Pat-S" یک واحد توپخانه خودکششی 152 میلی متری آزمایشی است که در دهه 1980 در اتحاد جماهیر شوروی بر اساس شاسی BMP-3 توسعه یافت. طبق منابع باز، این وسایل به تولید انبوه نرسیده ، تنها یک نمونه اولیه تولید شده است.
Pat-S اولین هویتزر کالیبر بزرگ جهان است که با قدرت خود قادر به غلبه بر موانع آبی است. اسلحه خودکششی 2S1 Gvozdika که در خدمت است نیز شناور است ، اما متعلق به کالیبر متوسط ​​- 122 میلی متر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала