کمبود ذخایر نظامی بریتانیا برای حضور در جنگ احتمالی

© Photo / UK Ministry of Defence 2019 / SAC Samantha Holden / LOS-19-0490-QRA Q2Истребитель Typhoon ВВС Великобритании сопровождает российский самолет Ту-142. Архивное фото
Истребитель Typhoon ВВС Великобритании сопровождает российский самолет Ту-142. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
اشتراک
کمیته دفاعی بریتانیا اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور با کمبود هواپیماهای جنگی مواجه است و در صورت جنگ با روسیه از ذخایر کافی نظامی برخوردار نیست.
به گزارش اسپوتنیک، این کمیته در گزارشی که روز یکشنبه در وی سایت پارلمان این کشور منتشر شد، آورده است:" ناوگان هوایی بریتانیا اکنون از توانایی بالا اما بسیار تخصصی برخوردار است. از لحاظ کمی کمبود وجود دارد و ذخایر کافی در اختیار نیست. در درگیری با حریف برابر، مانند جنگ واقعی با روسیه، باید برای هر فروند ارزش قائل شد".
بر اساس گزارش کمیته دفاع، بریتانیا دارای 205 هواپیمای بال ثابت است. در میان آنها 159 جنگنده و 46 هواپیمای ترابری وجود دارد. علاوه بر این، هیچ هواپیمایی وجود ندارد که عملکرد سیستم های تشخیص و هدایت رادیویی هوانوردی را انجام دهد.
همانطور که کارشناسان خاطرنشان می کنند، توانایی رزمی نیروی هوایی بریتانیا عمدتاً می تواند از طریق خرید جنگنده های اضافی F-35 به اضافه 74 هواپیمای سفارش داده شده افزایش یابد. در عین حال، این کمیته معتقد است که این امر منجر به هزینه های جدی جدید خواهد شد، زیرا پشتیبانی فنی F-35 "به طور غیرقابل قبولی گران است."
به دلیل کمبود جنگنده های جت، نیروی هوایی بریتانیا نیز در زمینه آموزش پرسنل پرواز با مشکل مواجه است. در این سند آمده است که وزارت دفاع مجبور خواهد شد بیش از 55 میلیون پوند برای اعزام خلبانان خود برای آموزش به خارج از کشور هزینه کند و تا سال 2040، 80 درصد آموزش پرواز در شبیه سازها انجام خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала