هماهنگی بیانیه گروه 20 بیش از 200 ساعت طول کشید

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Международный медиацентр G20
Международный медиацентр G20 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
اشتراک
شرپا(مقام ارشد) ایندیا کانت: توافق بر سر بیانیه گروه 20 تقریباً 200 ساعت طول کشید.
به گزارش اسپوتنیک، آمیتاب کانت، شرپا هند در این گروه گفت که برای توافق بر سر بیانیه مشترک رهبران گروه 20 که در نشست دهلی نو به تصویب رسید، تقریباً 200 ساعت "مذاکرات بدون توقف" مورد نیاز بود.
پیش از این، سوتلانا لوکاش، شرپای روسیه در گروه 20، گفت که نشست در هند یکی از سخت ترین اجلاس ها برای گروه 20 در تاریخ تقریباً پانزده ساله این مجمع بود. به گفته وی، این نه تنها به دلیل اختلافات در مورد اوکراین، بلکه به دلیل موضع گیری های مختلف در مورد موضوعاتی مانند تغییرات آب و هوا و انتقال به سیستم های انرژی کم کربن است.
آمیتاب کانت، شرپا هند گفت: حدود 200 ساعت مذاکره مستمر وجود در مورد اوکراین، که در آخرین نشست گروه 20 در بالی تصویب شد شکست خورد و ما 9 ماه جنگیدیم که سپس، در یکی از جلسات، من یک رای دادم و ترسیم 15 اصل اساسی برای ما که سپس همه شرپاها به ما ملحق شدند و نقطه نظرات خود را بیان کردند. بر این اساس ما اولین پیش نویس را ایجاد کردیم وهیچ کس واقعاً انتظار نداشت که ما به یک اجماع برسیم.
او افزود: پیش‌نویس اول را به پیش‌نویس دوم و سوم رساندیم. پس از آن، من فکر می‌کنم جلسات دوجانبه با هر کشور کمک کرد و ترسیم خطوط قرمز برای هر کشور مهم بود.
شرپا هند به همکاری با برزیل، اندونزی و آفریقای جنوبی اشاره کرد و گفت که، ما به مکزیک، ترکیه و عربستان سعودی رفتیم. همه آنها دست به دست هم دادند و از سوی بازارهای نوظهور فشار وارد شد. نگرانی ما این بود که مسائل توسعه خیلی مهمتر از مسائل جنگی است و در نهایت با کشورهای گروه 7 مذاکره کردیم.
این دیپلمات هندی گفت، تنها شب گذشته پیش نویس نهایی را ارائه کردیم. پیش از این، در دوران ریاست هند در گروه 20، وزرای گروه 20 هرگز نتوانستند بر سر اعلامیه های مشترک به توافق برسند. پس از نتایج همه جلسات در سطح وزیران، به ویژه نشست وزرای خارجه گروه 20، سند نهایی" امضا شد.
Международный медиацентр G20 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2023
اعمال فشار بر روسیه از طریق بیانیه "گروه بیست" میسر نشد
چنین سندی در صورتی تصویب می شود که در یک یا چند نکته اتفاق نظر وجود نداشته باشد. در آن زمان، نقطه عیب وارد شد که در متن اعلامیه ها ماده ای در مورد اوکراین گنجانده شد که روسیه و چین با آن مخالفت کردند. به همین دلیل انتظار می رفت که بند در مورد اوکراین نیز مانع از توافق بر سر متن بیانیه دهلی نو رهبران گروه 20 شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала