لاوروف: در تلاش برای آغاز معاملات به "روپیه" در چارچوب بریکس هستیم

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Russian Foreign Minister Sergey Lavrov
Russian Foreign Minister Sergey Lavrov  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه گفت، روسیه به زودی معاملات مالی به روپیه هند را نیز مانند سیستم مالی میان چین و روسیه آغاز خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در حاشیه نشست گروه بیست در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار اسپوتنیک هند در خصوص دلارزدایی و تجارت با ارزهای ملی روبل و‌ روپیه، گفت:" در خصوص موضوع دلارزدایی، پیشرفت هایی وجود دارد، از جمله در روابط دوجانبه ما با هند. همانطور که پیشتر گفتم، صادرکنندگان ما مقادیر زیادی روپیه در حساب های خود در بانک های هند دارند و اکنون ما در حال بررسی راه های ممکن برای سرمایه گذاری آنها به روشی سودمند هستیم".
لاوروف در ادامه بیان کرد:" در حال حاضر، در مورد معاملات واقعی، ما به عنوان بخشی از گروه بریکس اقدام می کنیم و در ژوهانسبورگ، تصمیم گرفته شد تا راه های گسترش استفاده از ارزهای ملی به صورت عملیاتی را بررسی کنیم. راه‌های امکان ایجاد پلتفرم‌های پرداخت را بررسی کردیم، زیرا در حال حاضر پلتفرم‌هایی داریم که توسط غرب کنترل می‌شوند. در حال حاضر به عنوان مثال، با چین، عملیات مالی داریم، 70٪ یا 80٪ آنها به روبل و "رنمینبی" است. این امر در مورد هند نیز صدق می کند".
وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد:" اکنون، وقتی جامعه جهانی می‌بیند که با سوئیفت چه اتفاقی می‌افتد، چگونه غرب و چگونه ایالات متحده از آن به عنوان ابزار خود استفاده می‌کنند، می‌دانند که باید جایگزینی وجود داشته باشد. در واقع، رئیس جمهور دی سیلوا مکانیزمی شبیه به آن را در چارچوب "جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب" در آمریکای جنوبی پیشنهاد کرد. اکنون، در مورد تماس های دوجانبه اینجا در حاشیه مجمع، نه، من هیچ تماسی نداشته ام، زیرا همه می دانند که آمریکایی ها از روسیه چه می خواهند. آنها می خواهند از شر رقیب خود خلاص شوند. به قول خودشان می خواهند ما را از نظر استراتژیک شکست دهند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала