پوتین هشتادمین سالگرد آزادسازی دونباس از دست نازی ها را به شهروندان روسیه تبریک گفت

© Sputnik / Sergey Savostyanov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هشتادمین سالگرد آزادسازی دونباس از دست اشغالگران نازی را به شهروندان روسیه تبریک گفت و درپیام ویدیویی خود خاطرنشان کرد که هیچ نیرویی وجود نداشت که بتواند رزمندگان شوروی را متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت:" 8 سپتامبر 1943 تاریخ مهم و قابل توجهی در تاریخ کشور ما است. در چنین روزی 80 سال پیش، دونباس افسانه ای، سرکش، سنگر چند صد ساله روسیه، سرزمین کارگران و رزمندگان، سرزمین ثروتمند و سخاوتمند، آزاد و از اشغالگران نازی پاکسازی شد. منابع آن برای دشمن اهمیت بسیار زیادی داشت و تصرف آنها یکی از اهداف حمله آلمان به اتحاد جماهیر شوروی بود. و نازی ها هر کاری کردند تا استپ های دونتسک را از آن خود کرده و ، مردم را مجبور به کار برای ماشین جنگی رایش سوم کنند".
وی خاطرنشان کرد که در سرزمین های اشغالی نازی ها با مقاومت شدید مردمی روبرو شدند.
بازگشت سرباز به دهکده زادوبومی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
هشتادمین سالگرد آزادی دونباس
او گفت: "این مقاومت تقریباً 700 روز با شدت تمام ادامه داشت. در طول مدتی که جانور ظالم وریاکار صاحب دونباس بود، صدها هزار پارتیزان، فعالان مخفی و زیرزمینی، غیرنظامیان، کودکان تحت شکنجه و اعدام قرار گرفتند و استحکامات قدرتمند دشمن در خطوط کلیدی بزرگ برپا شد. در سواحل شمالی ردوخانه دونتس ، سنگرهای مستحکم و چندین کیلومتر میدان مین گذاری شده ایجاد شده بودند. شکستن چنین خط دفاعی غیرقابل تصور به نظر می‌رسید. اما سربازان ارتش سرخ این ماموریت را اجرا کرده و شاهکارهایی فراتر از توانایی‌های انسانی انجام دادند. پوتین تاکید کرد: آنها یک مسیر قهرمانانه و فداکارانه را طی کردند و پیروزی نیروهای شوروی را در برآمدگی کورسک تقویت کردند."
او حمله سخت و فداکارانه به سور-موگیلا را صفحه ای ویژه در آزادسازی دونباس نامید.
پوتین گفت: نازی‌ها این تپه باستانی را به یک دژ تسخیرناپذیر تبدیل کردند. اما هیچ نیرویی در جهان وجود نداشت که بتواند رزمندگان ما را متوقف کند. این ارتفاع استراتژیک چندین بار دست به دست شد و اما بالاخره تسلیم سرباز شوروی شد که برای حقیقت، عدالت، آزادی و آینده سرزمین مادری ما تا پای جان برای ایستادند.
وی یادآور شد که بنای یادبود سور-موگیلا که در جریان جنگ در سال 2014 تخریب شد، اکنون به طور کامل بازسازی شده است. و در کنار تصاویر سربازان شوروی، شکوه های قهرمانان جدید دونباس جاودانه می شود.
رئیس جمهور روسیه در پایان گفت: "و این کل روسیه ما است، یکپارچه با تاریخ خود، غیرقابل تخریب با سنت های معنوی خود، وفادار به عهد و یاد و خاطره اجداد خود. من هشتادمین سالگرد آزادسازی دونباس از اشغالگران نازی را صمیمانه به ساکنان جمهوری خلق دونتسک و همه شهروندان روسیه، تبریک می گویم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала