ایالات متحده، اوکراین را مانند ویتنام به "محل زباله رادیواکتیو" تبدیل می کند

© Photo / Public domain/U.S. NavyСамолет McDonnell F-4B-26-MC Phantom II ВМС США сбрасывает бомбы на артиллерийскую позицию к северу от демилитаризованной зоны во Вьетнаме, февраль 1968 года
Самолет McDonnell F-4B-26-MC Phantom II ВМС США сбрасывает бомбы на артиллерийскую позицию к северу от демилитаризованной зоны во Вьетнаме, февраль 1968 года - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.09.2023
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، با وجود هشدارها در مورد خطرات مهمات اورانیوم ضعیف شده برای سلامت انسان و محیط زیست، ایالات متحده، به دنبال بریتانیا، شروع به ارسال چنین مهمات به کی یف کرده است. با نادیده گرفتن گزینه‌های راه‌حل مسالمت‌آمیز برای درگیری، ایالات متحده به طور فزاینده‌ای حقیقت ضدانسانی خود را در مبارزه تا آخرین اوکراینی با روسیه نشان می‌دهد.
اخیراً، تصمیم دولت واشنگتن مبنی بر تامین مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده به کی یف، جنجال‌هایی را در جامعه بین‌الملل ایجاد کرد. در ویتنام، نسل چهارم از عواقب سم "عامل نارنجی" ایالات متحده رنج می برد و هیچ چشم انداز مثبتی وجود ندارد. و اکنون ایالات متحده و متحدانش به دنبال تبدیل اوکراین به یک "محل زباله رادیواکتیو" هستند.
در مصاحبه با اسپوتنیک، این مسئله توسط سرهنگ نگوین مین تام، کارشناس نظامی، مدیر سابق مرکز اسناد علمی آکادمی سیاسی امنیت عمومی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
- نظر شما در مورد ارسال این مهمات توسط آمریکا به منطقه عملیات جنگی در اوکراین چیست؟ هدف دولت آمریکا از این اقدامات چیست؟
سرهنگ نگوین مین تام: تامین مهمات حاوی اورانیوم از سوی ایالات متحده بخشی از توافق نامه های واشنگتن و کی یف است که هدف آن ایجاد مزیت در جبهه به نفع ارتش اوکراین است. با این حال، مانند سایر سلاح های مدرنی که واشنگتن با آنها به کی یف کمک می کند، مانند موشک های هدایت شونده زمین به زمین و زمین به هوا، مهمات خوشه ای، بمب های آتش زا و غیره، نمی توانند جایگزین نیروی انسانی شوند. مهم نیست که ایالات متحده چقدر تسلیحات پیشرفته به اوکراین ارسال می کند، دشمن همچنان پس از چند درگیری راهی برای دفع سریع حملات خود و سرکوب آن پیدا خواهد کرد.
Жертва распыления Agent Orange во Вьетнаме  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.08.2023
چندرسانه ای
"جهنم واقعی"؛ عواقب بکارگیری عامل نارنجی در ویتنام

جنگ ویتنام و اکنون نبرد در اوکراین، ناکارآمدی بسیاری از سلاح‌های مدرن آمریکایی را ثابت می‌کند.
- مهمات اورانیوم ضعیف شده خطری برای سلامت انسان و محیط زیست است. هیچ کس بهتر از ویتنام عواقب استفاده از چنین سلاح های "مدرن شده "را نمی داند. مردم ویتنام تا به امروز از پیامدهای استفاده ایالات متحده از سم "عامل نارنجی" در طول جنگی که 60 سال پیش به پایان رسید، رنج می برند. به نظر شما، عرضه این تسلیحات چه پیامدهایی بر جمعیت اوکراین امروزی و محیط زیست خواهد داشت؟
سرهنگ نگوین مین تام: مهمات اورانیوم ضعیف شده و محصولات بازفرآوری آنها معمولاً پس از استفاده تأثیر مستقیم و فوری بر روی افراد، موجودات زنده و محیط زیست ندارند. همانند سم "عامل نارنجی" 2-4-دی و 2-4- 5ت که میلیون ها لیتر از آن توسط ارتش آمریکا بر فراز ویتنام جنوبی پاشیده شد، انباشت اورانیوم در بدن انسان و موجودات زنده باید چندین دهه طول بکشد تا اثرات مضر آن بر روی خود را نشان دهد. استفاده از بمب ها، گلوله ها و سایر مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده می تواند منجر به آلوده شدن مناطق وسیعی به این فلز سمی و همچنین ایجاد بیماری های جدی مانند سرطان، اختلال در بارداری، منجر به تغییرات غیرقابل برگشت، ناباروری، تغییرات عملکردی اندام داخلی بدن شود.
این اتفاق برای سربازان ارتش ایالات متحده و ارتش های متحد ایالات متحده و همچنین برای سربازان و غیرنظامیان عراقی در طی عملیات طوفان صحرا (1990-1991) رخ داد، زمانی که ارتش ایالات متحده از گلوله های حاوی اورانیوم ضعیف شده برای انهدام خودروهای زرهی عراقی استفاده کرد. پس از جنگ، بیش از 350 هزار سرباز آمریکایی و متحدان شرکت کننده در این جنگ دچار "سندرم جنگ خلیج فارس" شدند که به سلامت آنها آسیب جدی وارد کرد. و این فقط در عراق نبود. بسیاری از کهنه سربازان آمریکایی که در عملیات "آزادی پایدار" در افغانستان یا سربازان ناتو که در سال 1999 در یوگسلاوی جنگیدند، علائمی مشابه سندرم جنگ خلیج فارس داشتند.
بنابراین، اگر ارتش اوکراین از این سلاح خطرناک در میدان نبرد استفاده کند، کشور خود را به سرزمینی بزرگ با آلودگی شدید رادیواکتیو تبدیل می کند که حتی پس از صدها سال نیز نمی تواند به حالت عادی بازگردد.
Разрушенные в результате бомбардировки НАТО дома в послке Видовлан, Югославия, 1999 год - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.03.2023
سالگرد بمباران یوگسلاوی توسط ناتو
- به نظر شما چه کسی مسئول استفاده از چنین سلاح هایی است؟
سرهنگ نگوین مین تام: آمریکایی ها عادت ندارند مسئولیت اعمال اشتباه خود را بپذیرند. از یک طرف گزارش های دروغین درباره "سندرم جنگ خلیج فارس" می دهند و به بهانه امنیت آمریکا، دانشمندان را ساکت می کنند. از سوی دیگر، آنها به طرف مقابل تهمت تحریف اطلاعات یا صحنه‌پردازی وقایع می‌زنند، هر چند که خودشان نویسنده "شیشه پودر سفید رنگ" هستند که کالین پاول، وزیر امور خارجه آمریکا، بهانه‌ای برای حمله به عراق به شورای امنیت سازمان ملل نشان داد.
دولت ایالات متحده همچنین از پرداخت غرامت به قربانیان ویتنامی سم "عامل نارنجی" که توسط ارتش ایالات متحده در ویتنام جنوبی، لائوس و شمال شرقی کامبوج به مدت 12 سال (1961-1972) پاشیده شد، خودداری کرد. مونسانتو، یک شرکت شیمیایی که علف‌کش‌های 2-4-دی و 2-4-5 ت را بدون دستورالعمل‌های مناسب تولید می‌کرد، مقصر دانست.

و حتی اگر عواقب جدی در اوکراین ناشی از استفاده از مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده باشد، ایالات متحده و انگلیس آماده خواهند بود تا کی یف را به این دلیل که آنها فقط تامین کننده سلاح هستند و تصمیم برای استفاده از این سلاح ها متعلق به مقامات اوکراینی است، مقصر بدانند. این ماهیت آمریکا و دیگر امپریالیسم غربی است. اگر شما برنده شوید، ما اعتبار آن را می پذیریم. و ما دست نشاندگان خود را مقصر شکست ها و عواقب وخیم خواهیم دانست، حتی اگر این به معنای جعل این گناه باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала