لاوروف برای شرکت در اجلاس سران شرق آسیا وارد اندونزی شد + ویدئو

© Sputnik / Сергей Гунеев /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
لاوروف وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه وارد جاکارتا پایتخت اندونزی شد، جایی که هجدهمین اجلاس شرق آسیا در 7 سپتامبر برگزار می شود.
به گزارش اسپوتنیک، نشست سران آسیای شرقی بستری برای گفت‌وگوی رهبران کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در مورد موضوعات ترتیبات سیاسی، توسعه و ارتقای همکاری‌های عملی بین دولت‌ها است.
جلساتی در این قالب هر ساله همراه با رویدادهای سطح بالای آسه آن برگزار می شود. از سال 2011، روسیه و ایالات متحده نیز به مجمع رهبران آسیای شرقی و جنوب شرقی دعوت شده اند.
وزارت خارجه روسیه هیچ گونه تماس احتمالی بین نمایندگان روسیه و نمایندگان آمریکا را اعلام نکرد. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد، سرگئی لاوروف در بخشی از اقامت خود در جاکارتا، مجموعه ای از جلسات با شرکای منطقه ای برگزار خواهد کرد.
همانطور که وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، در جریان اجلاس شرق آسیا، مسکو "مذاکره درباره چالش‌هایی که امروز منطقه آسیا اقیانوسیه با آن مواجه است و همچنین توجه به خطرات تشدید وضعیت نظامی سیاسی در منطقه آسیا اقیانوسیه در شرایطی که غرب در حال اجرای خطی برای گسترش منطقه جغرافیایی مسئولیت ناتو است را مهم می داند.
وزیر امور خارجه روسیه پس از اندونزی به بنگلادش سفر خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала