آمریکا موشک بالستیک قاره پیمای Minuteman III را آزمایش کرد

© AP Photo / U.S. Air Force / Staff Sgt. J.T. ArmstrongПуск американской межконтинентальной баллистической ракеты Minuteman III
Пуск американской межконтинентальной баллистической ракеты Minuteman III - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.09.2023
اشتراک
پایگاه پرتاب این موشک اعلام کرد، ایالات متحده روز چهارشنبه پرتاب آزمایشی موشک ICBM Minuteman III را از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، این پایگاه روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد:" پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک قاره پیمای Minuteman III بدون کلاهک توسط فرماندهی حمله جهانی نیروی هوایی ایالات متحده از پایگاه نیروی فضایی واندنبرگ در روز چهارشنبه، 6 سپتامبر، در ساعت 1.26 به وقت محلی انجام شد.
فرماندهی حملات جهانی نیروی هوایی آمریکا پرتاب موشک Minuteman III را آزمایشی برای ایمنی، کارایی و آمادگی این سامانه نامید.
روز گذشته، پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون، از پرتاب موشک Minuteman III خبر داد و گفت که هدف از آن نشان دادن آمادگی نیروهای هسته‌ای آمریکا و همچنین نیروهای بازدارنده هسته‌ای ملی است، این آزمایش عادی است و چندین بار برنامه‌ریزی شده بود. وی همچنین گفت که طرف آمریکایی از قبل از قصد خود برای آزمایش موشک بالستیک به عنوان بخشی از توافقات دوجانبه که آمریکا و روسیه را به هم مرتبط می کند، به مسکو اطلاع داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала