نایب رئیس شورای امنیت روسیه از نظامی سازی جدید ژاپن خبر داد

© Sputnik / Екатерина Штукина /  مراجعه به بانک تصاویر Рабочая поездка зампреда Совбеза РФ Д. Медведева в ДФО
Рабочая поездка зампреда Совбеза РФ Д. Медведева в ДФО - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
اشتراک
مدودف، نایب رئیس شورای امنیت روسیه: ژاپن باید نتایج جنگ جهانی دوم را بخاطر بیاورد و نظامی گری را رد کند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت فدراسیون روسیه در مراسمی در یوژنو-ساخالینسک به مناسبت روز پیروزی بر ژاپن نظامی و پایان جنگ جهانی دوم که در 3 سپتامبر جشن گرفته می شود گفت: مقامات ژاپنی در حال دنبال کردن یک دوره نظامی جدید هستند و تراژدی 1945 را فراموش کرده و به وارثان کشوری تبدیل می شوند که زمانی با پایانی ناگوار روبرو بود.
دیمیتری مدودف گفت: مایه تاسف است که مقامات ژاپنی مسیری را برای نظامی‌سازی جدید کشور دنبال می‌کنند، آنها وارثان ژاپنی شده‌اند که روزی پایانی ناگوار در انتظارش بود. تراژدی صدها هزار نفر از هموطنانی که در شعله‌های هسته‌ای زنده زنده سوزانده شدند، برای نسل‌های بعدی تشعشعات مسموم شدند.
او افزود: اکنون درس های تاریخ اهمیت ویژه ای دارد. کسانی که می خواهند بر جهان مسلط شوند دوباره سر خود را بلند کرده اند، درست مانند آن زمان در قرن بیستم آماده هستند بشریت را به یک فاجعه جهانی بکشانند.
تصمیم بی سابقه ژاپن علیه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
رسانه: بزرگترین تولیدکنندگان اسلحه در حال انتقال امکانات خود به ژاپن هستند
مدودف گفت: مانند 80 سال پیش، وظیفه مقدس ماست که قاطع ترین پاسخ را به آنها بدهیم و پیروزی را به دست آوریم.
وی افزود که ژاپن همچنین محدودیت‌های نظامی خود و عملیات نظامی در خارج از کشور را لغو می‌کند.
مدودف گفت: ما شاهد تلاش‌های مداوم برای بازنویسی تاریخ، توجیه جنایات جنگی، سفیدپوش کردن عاملان آن و همچنین، مانند اواسط قرن گذشته، برای حمایت از رژیم بعدی نازی، این بار، متأسفانه، در اوکراین هستیم.
به گفته وی، ژاپن باید از تاریخ درس بگیرد و نتایج جنگ جهانی دوم را به طور کامل به یاد آورد، هر کاری برای جلوگیری از آتش جنگ جهانی سوم انجام دهد، برنامه های نظامی به نفع مردم خود را کنار بگذارد.
نایب رئیس شورای امنیت افزود: روز پیروزی بر ژاپن نظامی و پایان جنگ جهانی دوم در واقع نقطه عطفی در تاریخ و تاریخی به یاد ماندنی ویژه است. وی خاطرنشان کرد که روس ها با قهرمانانی که جهان را از شر فاشیسم خلاص کردند، راه را برای توسعه آزادانه و خلاقانه، به سوی رفاه و مردمان بسیاری از کشورها باز کردند.
معاون شورای امنیت فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد: آمریکا در هنگام بمباران شهرهای ژاپن فقط می خواست جاه طلبی های امپراتوری و نیروی وحشیانه خود را نشان دهد.
مدودف در پایان گفت: به همین ترتیب دوباره این کار را تکرار میکند، ایالات متحده آمریکا اکنون آماده عمل است، زمانی که توسط دست نشاندگانش جنگ‌های ترکیبی را در تمام قاره‌های جهان از جمله اوکراین به راه انداخته‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала