روز همبستگی در مبارزه با تروریسم

© Sputnik / Anton Podgayko /  مراجعه به بانک تصاویر Сотрудники полиции на траурных мероприятиях в память о жертвах теракта в школе №1 в Беслане
Сотрудники полиции на траурных мероприятиях в память о жертвах теракта в школе №1 в Беслане - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
اشتراک
هر ساله ۳ سپتامبر، روسیه روز همبستگی در مبارزه با تروریسم را گرامی می‌دارد و به مبارزه جهانی علیه تروریسم کمک می‌کند، سال ۲۰۲۳ نیز از این قاعده مستثنی نیست.
به گزارش اسپوتنیک، این روز پس از وقایع غم انگیز اوایل سپتامبر ۲۰۰۴ تعیین گردید، اول تا سوم سپتامبر سال مذکور، یکی از فجیع ترین جنایات نه تنها در روسیه بلکه در تاریخ جهان در مدرسه‌ای در شهر بسلان اوستیای شمالی رخ داد که در آن تروریست‌ها کودکان، والدین و معلمان را به گروگان گرفتند.
بیش از دو روز و نیم، تروریست ها بیش از ۱۱۰۰ نفر را در داخل ساختمان بمب گذاری شده نگه داشتند و ۳۳۴ نفر از گروگان‌ها از جمله ۱۸۶ کودک در این حادثه کشته شدند. با این حال در یک عملیات ضد تروریستی، جان ۸۱۱ نفر نجات یافت. ده نفر از اعضای سرویس امنیت فدرال روسیه و دو نفر از نیروهای وزارت شرایط اضطراری این کشور در طول عملیات شجاعانه خود جان خود را از دست دادند.
اظهارات کارگردان روس در خصوص فیلم مستند بسلان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2020
فیلم مستند گروگانگیری مدرسه بسلان در روسیه
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала