ارسال ماهواره های نظامی آمریکا به مدار برای هشدار در مورد حملات موشکی

© REUTERS / Joe SkipperSpaceX Falcon 9 с капсулой Crew Dragon на мысе Канаверал, Флорида
SpaceX Falcon 9 с капсулой Crew Dragon на мысе Канаверал, Флорида - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2023
اشتراک
شرکت SpaceX گروهی از ماهواره های نظامی سیستم هشدار حملات موشکی آمریکا را وارد مدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس پروژه های فضایی نیروهای فضایی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که موشک Falcon 9 شرکت SpaceX روز شنبه گروهی از 13 ماهواره آمریکایی سیستم نوین هشدار در مورد حملات موشکی را وارد مدار کرده است.
پرتاب این موشک از ایستگاه SLC-4E در پایگاه نیروهای فضایی آمریکا در واندربرگ در کالیفرنیا و در ساعت 07:25 به وقت سواحل اقیانوس آرام ایالات متحده (17:25 به وقت مسکو) صورت گرفته است.
این تجهیزات فضایی در قالب گروه Tranche 0B بخشی از معماری فضایی Proliferated Warfighter آژانس پروژه های فضایی نیروهای فضایی ایالات متحده آمریکا می باشند. این سیستم جدید هشدار در مورد حملات موشکی از شبکه چند سطحی ماهواره ها و اجزای کمکی ایجاد شده است که ارتباط نظامی جهانی و امکان هشدار، شناسایی و تعقیب موشک ها در مدار پایین نزدیک زمین به ارتفاع 950 متر، را تامین خواهد نمود.
در این گروه از تجهیزات فضایی پرتاب شده در روز شنبه که 150 کیلوگرم وزن دارند، دو ماهواره تشخیص و تعقیب پرتاب موشک های مافوق صوت و بالستیک قرار دارند که به سنسور های مادون قرمز با میدان دید وسیع مجهز می باشند، و نیز 11 ماهواره ارتباط لیزری، مرتبط سازی داده ها، مسیریابی و سیستم ذخیره هدایت حضور دارند.
پرتاب موشک Falcon 9 با گروه ماهواره در فلوریدا + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.05.2021
پرتاب موشک Falcon 9 با گروه ماهواره در فلوریدا + ویدئو
در قالب پرتاب اولین بخش از مراحل چندگانه موشک ماهواره بر Falcon 9 که برای سیزدهمین بار استفاده می شود، تقریبا هشت دقیقه پس از پرتاب، فرود عمودی هدایت شده ای را در واندنبرگ صورت داد.
شایان ذکر است که موشک Falcon 9 شرکت SpaceX در اوایل ماه آوریل گروهی از ده ماهواره جدید سیستم نوین هشدار در مورد حملات موشکی نیروهای فضایی ایالات متحده آمریکا را وارد مدار نموده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала