گزارش و تحلیل

خنثی سازی بزرگترین طرح خرابکاری موشکی در ایران

© Photo / Tasnim News Agencyموشک بالستیک دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی "ذوالفقار "
موشک بالستیک دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ذوالفقار   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
اشتراک
سردار رضا طلایی نیک، سخنگوی وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد طرح خرابکاری گسترده صنعتی موساد در صنایع موشکی ایران با هوشیاری نیروهای اطلاعاتی خنثی شد. همچنین نیروهای اطلاعاتی سپاه و وزارت اطلاعات از کشف چندین گروه خرابکاری مجهز به مواد مدرن انفجاری چسبان و پرتابی و اسلحه آتشین در بیش از ده استان کشور و بازداشت اعضای آن خبر دادند. این خبرها نشان می دهد که سازمان های اطلاعاتی اسرائیل و غرب پس از شکست در راهکار سیاسی از طریق راه اندازی اغتشاشات سال گذشته، عملیات امنیتی را در اولویت کاری خود قرار دادند. این اقدامات چند پیام مهمی دارد که به بررسی آن می پردازیم.
کشف طرح خرابکاری موساد نشان می دهد که اسرائیل تا چه حد از پیشرفت های موشکی ایران هراسان است. اسرائیل با داشتن انحصار هسته ای و برتری نظامی در منطقه خاورمیانه تصور می کرد که برای همیشه قدرت اول منطقه خواهد ماند و هر کاری را با این سلاح ها و حمایت همه جانبه غرب می تواند انجام دهد اما جمهوری اسلامی ایران با ایجاد صنایع پیشرفته نظامی به ویژه در زمینه های موشکی و پهبادی موفق شد یک توازن وحشتی با این رژیم پدید آورد که عملا برتری نظامی و سلاح هسته این رژیم، توان یکسره سازی خود را از دست داد.
ایران در برابر تهدیدات نظامی اسرائیل به حمله نظامی به ایران اعلام کرد در صورت اقدام نظامی مستقیم اسرائیل توان شلیک هزاران موشک ویرانگر دارد که ویرانی بیش بمب هسته ای در این رژیم ایجاد خواهد کرد. این تحول بزرگ در معادلات منطقه ای و خنثی سازی تهدیدات اسرائیل، این رژیم را درگیر بن بست راهبردی کرد و به این سمت سوق داد تا با عملیات امنیتی در تاسیسات هسته ای ایران و صنایع موشکی دست بزنند و هزینه های ایران را بالا ببرند.
ساعت جاسوس اسرائیلی برگردانده شد+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.01.2023
بازداشت چهار تیم عملیاتی سازمان جاسوسی موساد در ایران
ولی از زمانی که این رژیم جنایتکار دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرد و در راکتور هسته ای نطنز موفق به خرابکاری شد، نیروهای اطلاعاتی نظامی ایران چهار چشمی از ساختارهای صنایع نظامی مواظبت کردند و به گفته مقامات امنیتی کشف خرابکاری اخیر موساد نیز از ابتدا تحت رصد بوده و عدم بازداشت عاملان با هدف کشف همه اعضای این شبکه بوده است.
تحریم های گسترده و همه جانبه غرب بر ضد ایران در ابعاد سیاسی ، اقتصادی و تسلیحاتی در چهار دهه اخیر با این هدف بوده که ایران تضعیف شده و نارضایتی در داخل افزایش یابد و با یک اقدام مکمل سیاسی یا نظامی، این نظام سرنگون گردد. غرب همچنان در خواب تکرار کودتای 1954 بر ضد دولت ملی مصدق است. تحریم تسلیحاتی رکن اصلی این طرح دراز مدت غرب بود و حمله نظامی صدام حسین رئیس جمهور سابق عراق به ایران در دهه هشتاد میلادی بخشی از سناریوی تضعیف بود که با ابتکار ایران در ایجاد صنایع نظامی در آن هنگام مواجه شد. ایران برای حفظ استقلال خود در چهل سال گذشته موفق به ایجاد خود کفایی در ساخت نیازهای تسلیحاتی شد به گونه ای که به گفته سردار طلایی نیک بیش از 90% از تسلیحات مورد نیاز ارتش و سپاه در داخل تولید می شود.
کشف تعدادی از گروه های خرابکاری در امنیت داخلی و یا صنایع نظامی که اخیر اعلام و تصاویر آن و در رسانه های ملی به نمایش گذاشته شد نشان می دهد که ایران به موازات پیشرفت‌های فنی، تکنولوژی، صنعتی و تولیدی که با اتکا به دانشمندان و نخبگان داخلی به ارمغان آمده است، به مقوله حفاظت و صیانت اطلاعاتی از جامعه و قدرت نظامی نیز پرداخته و اگر این مقوله نبود صدمات زیادی متحمل می شد. این موفقیت خود یک پیروزی بزرگی بر دشمن به شمار می آید.
سردار طلایی نیک گفت حفاظت اطلاعات وزارت دفاع با کمک جامعه اطلاعاتی کشور در این حوزه ماموریت دارند و باید به موازات هر پیشرفت و ترقی بدست آمده مراقبت کنند تا این پیشرفت‌ها تحت نفوذ، خرابکاری و اقدامات دشمن از جهت اختلال و هرگونه انحراف در مسیر پیشرفت آن‌ها قرار نگیرد.
کشف شبکه موساد در استانبول  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.05.2023
کشف شبکه "موساد" در استانبول
به عبارت دیگر در حال حاضر هر تولید دفاعی یک پیوست حفاظتی دارد. گروه وابسته به موساد که با عواملی در اروپا و شرق آسیا ارتباط داشتند با تولید قطعات مشابه معیوب و رخنه دادن آنها از طریق عوامل نفوذی خود به داخل کشور و سپس به خط تولید تلاش داشتند موشکهایی که با این قطعات ساخته می شود همزمان در کارخانه تولید موشک، انبار موشک ها، و همچنین پادگان هایی که این موشک ها در آن استقرار می یابد را منفجر کنند و یک فاجعه پدید آورند.
طلایی نیک فاش ساخت که رصد فعالیت این شبکه خرابکار از سال 1395 آغاز شد و عوامل اطلاعاتی متوجه شدند که موساد روی برخی موضوعات از جمله قطعه کانکتور یا برد الکترونیکی موشک تمرکز دارد. این قطعه انتقال‌دهنده سیستم هدایت و مدیریت موشک است و دو تا سه سانتی‌متر قطر دارد. اولین موفقیت این بود که هنگام شناسایی عناصر اولیه به گونه‌ای رفتار شد که دشمن متوجه این موضوع نشود یعنی غافلگیری که می‌خواستند بر روی سامانه‌های دفاعی ما انجام دهند با اعلام کشف این گروه به صورت متقابل علیه خودشان ایجاد شد و نا امیدی را بر آنان مستولی ساخت.
از طریق کشف این گروه های خرابکاری و نفوذی می توانن نتیجه گرفت که اولویت سرویس های اسرائیلی و غربی در حال حاضر در ایران امنیتی است. در سال گذشته که اغتشاشات در ایران آغاز شد آمریکا فورا میز مذاکره در وین را ترک کرد و اعلام کرد که واشنگتن کاملا از معترضان ایران حمایت می کند. این رفتار نشان می دهد که غرب روی اعتراضات در ایران حساب ویژه ای باز کرده بود ولی این اغتشاشات با حضور گسترده، آگاهانه و مسئولانه مردم در میدان عملا این پروژه شکست خورد و دشمن ناگزیر به گفتگو تحقیر آمیز غیر مستقیم تن داد و از طریق دو کشور قطر و عمان به ارسال پیام آمادگی خود برای مذاکره اعلام کرد.
آمریکا همواره تاکید می کند که دنبال براندازی نظام در ایران نیست ولی اطلاعات افراد بازداشتی به اتهام خرابکاری نشان می دهد که غرب همچنان در پی براندازی از طریق انقلاب های مخملی و رنگی یا از طریق خرابکاری و نا امنی اجتماعی است. این سیاست های دخالت گرانه در ایران در چهل و پنج سال گذشته نتیجه نداده و در آینده نیز نتیجه نخواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала