- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

پهپادی بر فراز منطقه بریانسک روسیه سرنگون شد

© Sputnik / Vitaliy Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر پهپاد
پهپاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: سامانه‌های پدافند هوایی یک پهپاد دیگر اوکراینی را سرنگون کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:"31 اوت 2023، حدود ساعت 20:00 به وقت مسکو، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با کمک پهپاد به تأسیساتی در قلمرو فدراسیون روسیه خنثی شد.
این اولین حادثه از این دست نیست. همانطور که الکساندر بوگوماز، رئیس منطقه، گزارش داد، صبح امروزبر فراز بریانسک، افسران گارد ملی سه پهپاد را سرنگون کردند. علاوه بر این، وزارت دفاع از انهدام یک پهپاد دیگر بر فراز منطقه حوالی ساعت 10:00 به وقت مسکو خبر داد.
علاوه بر این، صبح امروز، افسران سرویس امنیت فدرال به همراه وزارت امور داخلی و گارد روسیه، یک گروه خرابکار متشکل از کارکنان سازمان های انتظامی اوکراین را دستگیر کردند.
دو نفر از خرابکاران از بین رفتند، پنج نفر بازداشت شدند و سه تن از آنها مجروح شدند. خرابکاران قصد داشتند مجموعه ای از حملات تروریستی را علیه تأسیسات نظامی و انرژی در روسیه ترتیب دهند.
در منطقه بریانسک سطح بالای (زرد) تهدید تروریستی اعلام شده است که شامل افزایش بازرسی در ایستگاه‌های راه‌آهن و دیگر مکان‌های شلوغ، افزایش امنیت تأسیسات استراتژیک، از جمله زیرساخت‌های انرژی، و سایر اقدامات است.
سرباز اوکراینی در سنگر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
وزارت دفاع روسیه ویدئوی انهدام یکی از سنگرهای ارتش اوکراین توسط پهپاد روسی را به نمایش گذاشت
گفتنی است، پیشتر کارشناس علوم سیاسی روسیه گفته بود، اوکراین، با حملات پهپادی خود به تأسیسات روسیه، شکست‌ها در جبهه را جبران می‌کند. شرایط میدان نبرد به سود اوکراین نیست. اخیراً ارتش روسیه به برخی از اهداف مهم برای کی یف حمله کرده است، بنابراین آنها حداقل به پیروزی های احساسی نیاز دارند. در این راستا، حمله به مسکو یک پیروزی نمادین و احساسی است که کی یف آن را در داخل کشور خود به عنوان یک برد سریع معرفی می کند.
حملات پهپادی به تأسیسات در پایتخت روسیه و منطقه مسکو از نظر نظامی معنا ندارد، اما از نقطه نظر نمادین از آنها برای "مقادیر تبلیغاتی برای خیرین غربی" استفاده خواهد شد.
در اعلامیه وزارت خارجه روسیه در خصوص حمله پهپادی به پل کریمه آمده بود: "حمله به پل کریمه توسط رژیم کی‌یف انجام شد. این یک رژیم تروریستی است و تمام ویژگی های یک گروه جنایتکار سازمان یافته بین المللی را دارد. تصمیمات توسط مقامات و ارتش اوکراین با مشارکت مستقیم سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس و سیاستمداران اتخاذ می شود. ایالات متحده و بریتانیا یک نهاد دولتی تروریستی را مدیریت می کنند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه، در مورد دخالت احتمالی غرب در حمله تروریستی به پل کریمه گفته بود که کرملین از "هماهنگی عمیق" رژیم کی‌یف با واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی،آگاه است. بنابراین "توهم"ی در این مورد وجود ندارد.
ما به خوبی می دانیم که هماهنگی بین رژیم کی‌یف و واشنگتن و تعدادی از پایتخت های اروپایی و همچنین اتحاد آتلانتیک شمالی چقدر عمیق است. ما به خوبی می دانیم که چه مقدار اطلاعات از اتحاد آتلانتیک شمالی و از واشنگتن بطور مدام در اختیار کی‌یف قرار می گیرد، بنابراین در اینجا هیچ توهمی وجود ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала