وابستگی ایران به تجهیزات دفاعی خارجی در چه سطحی است؟

© Photo / IRNAامیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
کارشناس: وقتی کشوری برای تامین تجهیرات دفاعی به خارج از مرزها متکی باشد، ناگزیر است در عملیات‌ها بر اساس توانایی تجهیزات رفتار کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت به جایی رسیده‌ایم که برای تامین نیازمندی‌های عرصه دفاعی وابستگی به خارج از کشور نداریم.
وی در ادامه گفت: " اگر ملتی در عرصه دفاعی وابسته باشد عزتمند و سربلند نخواهد شد. وقتی کشوری برای تامین تجهیرات دفاعی به خارج از مرزها متکی باشد، ناگزیر است در عملیات‌ها بر اساس توانایی تجهیزات رفتار کند اما وقتی ملتی تجهیزات دفاعی خود را مطابق با تاکیتک‌ها و اهداف خودش طراحی کند، می‌تواند تصمیم بگیرد و قدرت ابتکار عمل را در دست داشته باشد".
تانک آلمانی لئوپارد 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.07.2023
نتایج مطالعه تجهیزات نظامی به غنیمت گرفته شده ناتو در روسیه اعلام شد
سرلشکر موسوی با اشاره به بازدید خود از نمایشگاه دستاوردهای صنعت دفاعی، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شاهد کارهای بسیار بزرگ جوانان ایران اسلامی در وزارت دفاع بودیم و امروز به برکت حضور این جوانان دانشمند در صنعت دفاعی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های کشور می‌توانیم با اتکا به خودمان از میهن عزیزمان دفاع کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала