نتایج گفتگوی وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار وزرای خارجه روسیه و ترکیه در مسکو
دیدار وزرای خارجه روسیه و ترکیه در مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
لاوروف درمورد وضعیت اوکراین ،"فرمول صلح" زلنسکی و غلات با وزیر امور خارجه ترکیه گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که دلایل غیرقابل قبول بودن "فرمول صلح" زلنسکی برای مسکو را برای هاکان فیدان همتای ترک خود در مذاکرات روز پنجشنبه توضیح داده است.
لاوروف گفت: ما در مورد وضعیت اوکراین و اطراف آن صحبت کردیم، از جمله ابتکاراتی که برای ترویج فرمول غیرقابل قبول، اولتیماتوم و آشکارا شکست خورده به اصطلاح صلح زلنسکی طراحی شده است. توضیح دادیم که چرا نمی توان به تلاش هایی که در این زمینه انجام می شود تکیه کرد.
لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفتگو با وزیر امور خارجه ترکیه در مسکو گفت: برای جایگزینی هر گونه صحبت جدی در مورد چگونگی تضمین امنیت برابر و غیرقابل تقسیم که از درگیری در اروپا جلوگیری کند تلاش می کنیم.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از گفتگو با هاکان فیدان، همتای ترک خود در مسکو گفت: روسیه به ترکیه اطلاع داده است که غرب برای بازگرداندن توافق غلات چه کاری باید انجام دهد. ما البته در مورد مشکلی که پس از خاتمه طرح دریای سیاه برای صادرات غلات از بنادر اوکراین به وجود آمد صحبت کردیم.
لاوروف در این کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما درک خود را از آنچه که باید در غرب انجام شود، قبل از هر چیز به شرکای ترک خود منتقل کردیم. این ابتکار عمل را بازیابی کنید.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که با هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در مورد ابتکار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مبنی بر تامین یک میلیون تن غلات روسیه با قیمت کاهش یافته برای فرآوری بیشتر به ترکیه گفتگو کرده است، این موضوع با قطر نیز در حال بررسی است.

لاوروف گفت: ما در مورد ابتکار رئیس جمهور روسیه برای سازماندهی تحویل تا یک میلیون تن غلات روسی به ترکیه با قیمت تخفیف برای فرآوری بعدی در شرکت های ترکیه و ارسال به نیازمندترین کشورهای جهان گفتگو کردیم.

وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2023
زمان و محتوای دیدار آتی وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه مشخص شد
او افزود: دوستان ما از قطر که آماده مشارکت در جنبه های مالی این طرح هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала