- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

نیروهای مسلح اوکراین از آغاز درگیری دو میلیون گلوله ناتو شلیک کرده اند

© AP Photo / Matt Rourkeنیروهای مسلح اوکراین از آغاز درگیری دو میلیون گلوله ناتو شلیک کرده اند
نیروهای مسلح اوکراین از آغاز درگیری دو میلیون گلوله ناتو شلیک کرده اند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.08.2023
اشتراک
رسانه ها می نویسند: نیروهای مسلح اوکراین 2 میلیون گلوله ناتو را مصرف کرده و ذخایر غرب را خالی کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دیوید ایگناتیوس، مقاله نویس واشنگتن پست، با استناد به برآوردهای ایالات متحده می نویسد که از آغاز درگیری، سربازان اوکراینی دو میلیون گلوله 155 میلی متری شلیک کرده اند و عملاً ذخایر کشورهای غربی را تخلیه کرده اند.
در این اطلاعیه آمده است: بر اساس تخمین ایالات متحده، اوکراینی ها از آغاز جنگ حدود 2 میلیون گلوله 155 میلی متری شلیک کرده اند و تقریباً منابع غربی را تمام کرده اند.
همانطور که در مقاله گزارش شده است، ارتش ایالات متحده مدتهاست بر این باور است که سربازان اوکراینی به طور بی رویه شلیک می کنند و مهمات را هدر می دهند.
به گفته نویسنده مقاله، مقامات آمریکایی از کی یف می خواهند تا به جای آن بر انجام حملات توپخانه ای به "مهم ترین اهداف" تمرکز کند.
توپخانه کالیبر 155 میلیمتر توسط کشورهای ناتو استفاده می شود. ایالات متحده هویتزرهای دوربرد M777 با کالیبر 155 میلی متری را به اوکراین عرضه کرد، نیروهای اوکراینی فعالانه از آنها برای گلوله باران شهرهای جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک استفاده می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала