
ابَربندر ساخت چین در سواحل پرو نه تنها "دروازه" صادرات محصولات کشاورزی به بازار بزرگ آسیا خواهد بود، بلکه به پایانه مرکزی و منطقهای آمریکای جنوبی تبدیل خواهد شد.

ماریو دِ لاس کاساس مدیر امور شرکت چینی سازنده بندر چانکای گفت که پرو با کشورهای آسیایی قراردادهای تجارت آزاد دارد، اما نمیتواند سرمایهگذاری آنها را جذب کند، زیرا محصولات کشاورزی، فاسدشدنی هستند و به آسیا نمیرسند. در حال حاضر محموله های پرو به چین از طریق سایر بنادر حدود ۴۵ روز طول می کشد، اما با افتتاح بندر چانکای، این زمان به ۱۰ روز کاهش می یابد.

بندر بزرگ ساخته شده توسط چین در بندر چانکای واقع در ۶۰ کیلومتری شمال لیما (پایتخت) در کشور پرو، دروازه صادرات محصولات کشاورزی این کشور به آسیا خواهد بود.
این بندر توسط دو شرکت "کاسکو" و پرویویان ولکان" ساخته شده است که ۴۰ درصد از سهام این پروژه را با سرمایهگذاری اولیه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری برای داشتن چهار اسکله برای کشتیهای با ۱۸ هزار کانتینر در مرحله اولیه در اختیار دارد.

این بندر توسط دو شرکت ساخته شده است که ۴۰ درصد از سهام این پروژه را با شرکت "کاسکو" و پرویویان ولکان" سرمایهگذاری اولیه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری برای داشتن چهار اسکله برای کشتیهای با ۱۸ هزار کانتینر در مرحله اولیه در اختیار دارد. کانتینرهایی که به بندر میرسند از طریق یک تونل ۱.۸ کیلومتری که در زیر بزرگراه پان آمریکایی و بخشی از منطقه چانکای ساخته شده است، تخلیه و به یک منطقه لجستیک ارسال میشوند.

این اولین بندر در آمریکای جنوبی خواهد بود که کشتی های ۱۸ تا ۲۴ هزار کانتینر را میپذیرد.شرکت چینی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، مرحله نخست ساخت بندر را تکمیل کند. انتظار میرود بندر چانکای به یک پایانه مرکزی در اقیانوس آرام جنوبی تبدیل شود.

در حال حاضر محموله های پرو به چین از طریق سایر بنادر حدود ۴۵ روز طول می کشد، اما با افتتاح بندر چانکای، این زمان به ۱۰ روز کاهش می یابد. این اولین بندر در آمریکای جنوبی خواهد بود که کشتی های ۱۸ تا ۲۴ هزار کانتینر را میپذیرد.شرکت چینی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، مرحله نخست ساخت بندر را تکمیل کند. انتظار میرود بندر چانکای به یک پایانه مرکزی در اقیانوس آرام جنوبی تبدیل شود.

این اولین بندر در آمریکای جنوبی خواهد بود که کشتی های ۱۸ تا ۲۴ هزار کانتینر را میپذیرد.شرکت چینی قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴، مرحله نخست ساخت بندر را تکمیل کند. انتظار میرود بندر چانکای به یک پایانه مرکزی در اقیانوس آرام جنوبی تبدیل شود.

کانتینرهایی که به بندر میرسند از طریق یک تونل ۱.۸ کیلومتری که در زیر بزرگراه پان آمریکایی و بخشی از منطقه چانکای ساخته شده است، تخلیه و به یک منطقه لجستیک ارسال میشوند.

ساخت ترمینال بندری چند منظوره در چانکای پرو توسط یک شرکت چینی.
ابَربندر ساخت چین در سواحل پرو نه تنها "دروازه" صادرات محصولات کشاورزی به بازار بزرگ آسیا خواهد بود، بلکه به پایانه مرکزی و منطقهای آمریکای جنوبی تبدیل خواهد شد.