مشایعت پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه

جنگنده Su-30M - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
وزارت دفاع روسیه: جنگنده سوخو-30 روسیه پهپاد Reaper ایالات متحده را بر فراز دریای سیاه مشایعت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز ملی مدیریت دفاعی (زیر مجموعه وزارت دفاع) فدراسیون روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که هواپیمای سوخو-30 این کشور یک پهپاد آمریکایی Reaperرا که در حال حرکت به سمت مرز روسیه بوده است، بر فراز دریای سیاه مشایعت کرده است.
در این مرکز تاکید شد که روز 27 آگوست تجهیزات کنترل آسمان بر فراز دریای سیاه یک هدف هوایی که در حال نزدیک شدن به مرز فدراسیون روسیه بوده است، را ردگیری نموده اند.

در وزارت دفاع روسیه توضیح داده شد: "برای شناسایی این هدف هوایی و جلوگیری از نقض مرز دولتی فدراسیون روسیه، یک جنگنده سوخو-30 از ترکیب هواپیماهای ذخیره نیروهای دفاع هوایی به آسمان بلند شد. خلبانان این جنگنده روسی این هدف هوایی را بعنوان پهپاد MQ-9A Reaperنیروی هوایی ایالات متحده آمریکا شناسایی کردند. این پهپاد شناسایی در زمانی که جنگنده روسی به آن نزدیک می شد، از مسیر خود به سمت مرزهای دولتی فدراسیون روسیه برگشت".

پهپاد  RQ-4 Global Hawk - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
رسانه: آمریکا پرواز پهپاد های خود بر فراز دریای سیاه را از سر گرفت
در این وزارتخانه افزود شد که "هواپیمای روسی با موفقیت به پایگاه هوایی محل استقرار خود بازگشت و از نقض مرز دولتی فدراسیون روسیه جلوگیری گردید".
در این نهاد خاطرنشان ساختند که پرواز جنگنده روسی مطلقا در تطابق با قوانین بین المللی استفاده از آسمان ها بر فراز آب های بین المللی و رعایت قواعد امنیتی صورت پذیرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала