اولین حضور ایران در نشست هماهنگ کنندگان ملی سازمان همکاری های شانگهای

© Photo / Presidential Administration of Iranرهبران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در اجلاس سمرقند
رهبران کشورهای سازمان همکاری شانگهای در اجلاس سمرقند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
نماینده ایران برای اولین بار در نشست هماهنگ کنندگان ملی سازمان همکاری های شانگهای در قزاقستان حاضر شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، هماهنگ کننده ایران برای اولین بار در نشست هماهنگ کنندگان ملی کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای که از تاریخ 30مرداد لغایت 2 شهریور در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شد، حضور پیدا نمود.
طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به همکاری های بین کشورهای عضو و پیشنهادات ایشان از جمله دستور کارهای این نشست گزارش شده است. همچنین موضوعاتی همچون نشست نخست وزیران کشورهای عضو، هماهنگ سازی فعالیتهای ضد تروریستی، زمینه‌های ارتقاء و نوسازی سازمان، فناوریهای جدید، نوآوری و نوآفرین‌ها، بررسی برنامه های سال گردشگری سازمان، استراتژی اقتصادی سازمان، انرژی و محیط‌زیست و همکاری های حمل‌ونقل از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بوده است.
چه کشورهایی عضو سازمان همکاری شانگهای هستند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.07.2023
داده نمایی
چه کشورهایی عضو سازمان همکاری شانگهای هستند؟ + داده نمایی
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی است که در سال ۲۰۰۱ تأسیس شد. این سازمان شامل کشورهای هند، قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، ایران، تاجیکستان، پاکستان و ازبکستان است. کشورهای ناظر - عبارتند از افغانستان، بلاروس و مغولستان، کشورهای شریک - آذربایجان، ارمنستان، کامبوج، نپال، امارات، ترکیه و سریلانکا در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه در سپتامبر ۲۰۲۱ روند پذیرش ایران در سازمان همکاری شانگهای آغاز شد و در اجلاس سمرقند در سپتامبر ۲۰۲۲ سندی مبنی بر آغاز روند پذیرش بلاروس به عضویت سازمان همکاری شانگهای به تصویب رسید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала