- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

هشدار تلخ به زلنسکی در مورد وضعیت خارکوف

© AP Photo / Iryna RybakovaУкраинские солдаты. Архивное фото
Украинские солдаты. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
اشتراک
یک افسر سابق آمریکایی: نیروهای مسلح اوکراین خارکوف را بدون درگیری تسلیم روسیه خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، اسکات ریتر افسر سابق اطلاعاتی آمریکا در پخش U.S. Tour of Duty اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین برای خارکوف مبارزه نخواهند کرد و در صورت حمله نظامیان روسیه این شهر را رها خواهند کرد.

وی تاکید کرد: "من فکر نمی کنم که اوکراینی ها خارکوف را به یک قلعه تبدیل کنند... آنها این شهر را بدون مبارزه تسلیم خواهند کرد".

به عقیده این کارشناس، زمانی که خط دفاعی اوکراین سقوط کند، آنها بلافاصله به کرانه دیگر رود دنپر عقب نشینی خواهند کرد و نیروهای مسلح اوکراین تلاشی برای حفظ این شهر نخواهد کرد.

ریتر در عین حال افزود که در سایه تلفات کنونی ارتش اوکراین در جریان ضد حمله آنها، محتمل ترین سناریو فروپاشی نیروهای مسلح اوکراین تا پیش از آن خواهد بود که روسیه به سمت خارکوف حرکت کند.

نخست وزیر کانادا به متوقف کردن کشتار مسلمانان روهینگیا  در میانمار فرا خواند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
جاستین ترودو از آمادگی جی-7 و ناتو برای درگیری طولانی در اوکراین خبر داد
ضد حمله اوکراین که از ماه ها پیش آنرا تبلیغ میکرد، در تاریخ 4 ژوئن در سه محور اصلی آرتیومفسک، زاپاروژیه و جنوب دونتسک آغاز شد. فرماندهی اتاق عملیات اوکراین به امید دستیابی به پیروزی های چشم گیر و فروپاشی خط دفاعی روسیه، خبره ترین نظامیان خود که در کشورهای متحد اوکراین در ناتو آموزش دیده بودند را به همراه تجهیزات غربی وارد میدان جنگ نمود. در عین حال بنا به گفته های ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه، دشمن در هیچیک از این محور ها نتوانست به هیچ موفقیتی دست پیدا کند و اربابان غربی کی یف به وضوح از روند این ضد حمله مایوس شده اند.
در اواسط ماه آگوست وزارت دفاع روسیه از ادامه پیشروی نظامیان این کشور در جبهه کوپیانسک خبر داد. به گفته این نهاد، نیروهای تهاجمی قرارگاه غربی نیروهای نظامی روسیه موضع خود را در این جبهه بهبود و تقویت نمودند. بدین ترتیب در اوایل این ماه نظامیان روسیه شش روستا را در این منطقه آزاد کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала