کارشناس: گسترش بریکس همکاری در بازار گاز را توسعه خواهد داد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
اشتراک
ایوان تیمونین، مشاور ارشد شرکت Implementa ابراز عقیده کرد که گسترش گروه بریکس همکاری ها در زمینه فناوری و سرمایه گذاری در بازار گاز را توسعه می دهد و کشورها خواهند توانست به طور مشترک فناوری های خود را توسعه دهند یا تجهیزات تولید کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) در اجلاس سران خود در شهر ژوهانسبورگ، رسما از امارات، عربستان سعودی، ایران، آرژانتین، مصر و اتیوپی را به عضویت در این سازمان دعوت کرد. در نظر است عضویت کامل کشورهای جدید می تواند در بریکس از اول ژانویه آغاز شود.
تیمونین به اسپوتنیک گفت: "گسترش بریکس در زمینه تاثیر بر بازار گاز، نه از نظر تقویت روابط تجاری، بلکه از نظر توسعه همکاری های فناوری و سرمایه گذاری مورد توجه است."
وی خاطرنشان کرد: از جمله کشورهایی که به عضویت جدید این سازمان در می آیند، مصر و امارات به همراه روسیه صادرکنندگان عمده گاز طبیعی مایع هستند و ایران نیز قصد دارد وارد این بازار شود.
این کارشناس افزود: یکی از ابتکارات در چارچوب ترکیب جدید بریکس می تواند به عنوان مثال توسعه مشترک فناوری های خود برای مایع سازی گاز و تولید تجهیزات لازم باشد.
بر اساس محاسبات انجام شده بر اساس داده های آماری، ذخایر گاز در کشورهای بریکس پس از توسعه این اتحادیه دو برابر خواهد شد و به حدود 50 درصد کل ذخایر جهان یا تقریباً 94 تریلیون متر مکعب خواهد رسید.
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند که آخرین آنها بتازگی در آفریقای جنوبی برپا شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала