وزارت خارجه نیجر خواستار خروج سفیر فرانسه از این کشور شد

© AFP 2023Нигерийские полицейские наблюдают за митингом сторонников в поддержку нигерийской хунты в Ниамее
Нигерийские полицейские наблюдают за митингом сторонников в поддержку нигерийской хунты в Ниамее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه نیجر خواستار خروج سفیر فرانسه ظرف 48 ساعت از کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه نیجر در بیانیه ای اعلام کرد: وزارت خارجه نیجر تصمیم گرفته است سفیر فرانسه در این کشور را از قرارداد محروم کند و از او بخواهد ظرف 48 ساعت نیجر را ترک کند.
در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: "مقامات ذیصلاح نیجریه تصمیم گرفته اند موافقت خود را با سفیر فرانسه در نیجرسلب کنند و از او بخواهند ظرف 48 ساعت خاک نیجر را ترک کند.
خاطرنشان می شود که این تصمیم از جمله به دلیل اقدامات مقامات فرانسوی بر خلاف منافع نیجر اتخاذ شده است.
Сторонники военных мятежников во время демонстрации в Ниамее, Нигер - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
تظاهرات مردم در پایتخت نیجر در حمایت از دولت جدید در کشور + ویدئو
نظامیان در نیجر در اواخر ماه ژوئیه در تلویزیون ملی اعلام کردند که محمد بازوم رئیس جمهور از قدرت کنار گذاشته شده است. رهبران اکثر کشورهای غربی و نیز جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا این کودتا را محکوم کردند. در اوایل ماه آگوست شرکت کنندگان در نشست فوق العاده روسای ستادهای مشترک نیروهای مسلح کشورهای عضوجامعه اقتصادی غرب آفریقا در ابوجا، نقشه خود در صورت مداخله نظامی در نیجر را به تصویب رساندند. ایشان در دیدار خود در غنا در پنجشنبه گذشته خبر از آمادگی خود برای آغاز حمله نظامی در صورت شکست مذاکرات با کودتاچیان داده بودند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала