در کرملین به سوالی درباره دیدار پوتین و اردوغان پاسخ دادند

© Sputnik / Vyacheslav Prokofyev/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سوچی دیدار کردند
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سوچی دیدار کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که دیدار ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، او گفت: "این تفاهم وجود دارد که این نشست به زودی برگزار می شود. اما معمولاً ما اعلام چنین بازدیدهایی را با کشورهای شریک خود هماهنگ می کنیم و در آینده نزدیک به شما اطلاع خواهیم داد که دقیقاً چه زمانی و در کجا برگزار می شود. این دیدار در حال حاضر در حال آماده سازی است و با تحرک زیاد تدارک دیده می شود"
این خبر که سفر اردوغان به روسیه در اوایل ماه سپتامبر انجام خواهد شد، توسط یک منبع دیپلماتیک در آنکارا تایید شد.
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.08.2023
اردوغان: ترکیه به تلاش ها برای ازسرگیری توافق غلات ادامه خواهد داد
وی تصریح کرد که مذاکرات "به احتمال زیاد" قبل از نشست گروه 20 که در تاریخ 9 تا 10 سپتامبر در هند برگزار می شود، انجام خواهد شد.
به گفته منابع روزنامه "ینی شفق" در دفتر رئیس جمهور ترکیه، سفر احتمالی اردوغان به روسیه برای دستیابی به توافق بر سر "معامله غلات" بسیار مهم است. این نشریه تصریح کرد که آنکارا مسیرهای جایگزین را بدون تعامل با روسیه "ناسالم" می داند. آکیف چاغاتای قلیچ، مشاور رئیس جمهور ترکیه عازم اوکراین می شود و انتظار می رود هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه به اوکراین و روسیه سفر کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала