ارسال اولین بار غلات در چارچوب کریدور ترابری شمال-جنوب به ایران

© Sputnik / Министерство внешних связей Астраханской областиارسال اولین بار غلات در چارچوب کریدور ترابری شمال-جنوب به ایران
ارسال اولین بار غلات در چارچوب کریدور ترابری شمال-جنوب به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
اولین کشتی حامل غلات به مقصد ایران روز گذشته اسکله منطقه ویژه اقتصادی بندری در منطقه آستاراخان را ترک کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی میلوشکین، مدیر کل شرکت سهامی لوتوس به سرکنسول جمهوری اسلامی ایران مهدی آکوچکیان که از بندر منطقه ویژه اقتصادی در منطقه آستاراخان بازدید کرد، این خبر را اعلام کرد.
وی گفت: اولین کشتی با بار غله به مقصد ایران اسکله نهم را ترک کرد. جو خوراکی از تامین کنندگان روسی از طریق جاده به انبارهای ذخیره موقت در منطقه ویژه اقتصادی بندر تحویل داده شد. . این بار آزمایشی غلات حدود 3 هزار تن بود. در آینده نزدیک، سرمایه گذار قصد دارد حجم را به 12000 تن در ماه افزایش دهد که حدود 150000 تن در سال است.
سرکنسول ایران از کشتی Rakhmaninov در اسکله بازدید کرد که به بنادر کشورهای دریای خزر از جمله ایران می رود. این کشتی می تواند تا 32 کامیون با بار یا حداکثر 350 خودروی سواری را در خود جای دهد.
طرفین در خصوص چشم انداز همکاری در زمینه های حمل و نقل و لجستیک در این جلسه گفتگو کردند.
مهدی آکوچکیان تاکید کرد: شرکت‌های بزرگ کشتیرانی ایران مانند کشتیرانی خزر علاقه‌مند به افزایش حمل‌ونقل بار در مسیر آستاراخان هستند.
پیشتر گزارش شده بود، روسیه و ایران در ماه مه توافقنامه همکاری برای تامین مالی طراحی، ساخت و تامین کالاها و خدمات برای ایجاد راه آهن رشت - آستارا را امضا کردند. این سند با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که از طریق ارتباط ویدیویی به مراسم مربوطه پیوستند، امضا شد. راه آهن رشت – آستارا بخشی از مسیر غربی کریدور حمل و نقل بین المللی "شمال- جنوب" است که از سن پترزبورگ روسیه تا بندر بمبئی در هند امتداد دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала